יחידות פארא-רפואיות

פורסם בראשונה: 29.08.2011

  • מאת: סיגל פרישמן- מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה, בי"ח בילינסון | מרכז רפואי רבין

ומה עם הסנדויץ' של המורים

רבות נכתב השבוע על ארוחת הבוקר שכדאי לילדים לאכול לשיפור הריכוז והביצועים, הכריך שעליהם להביא שיהיה מזין ועוד ועוד ...

מה אתכם המורים?

האם הקדשתם זמן לחשיבה על תכנון ארוחותיכם שלכם? האם במסגרת העבודה האינטנסיבית, אתם מצליחים לשלב ארוחת בוקר, להכין מזון נכון ליום העבודה ולהגיע הביתה לארוחה מוכנה ומזינה בסוף יום העבודה?

אין עוררין על כך שעבודת המורים דורשת ריכוז רב, סבלנות אין קץ, יצירתיות, עירנות ויכולת אלתור. חדר המורים, המהווה מקום מפלט חברתי בשעות ההפסקה, עלול להיות "מוקש" גסטרונומי ... מורים רבים נוהגים להביא את "שאריות" המאפים והתבשילים משבת או מיני תופינים שרוכשים בדרך במכולת וכך תוך כדי מנוחה וללא שימת לב, נאכלות קלוריות רבות ללא תועלת בריאותית ובסוף יום העבודה - מגיעים תשושים, רעבים וללא יכולת לשלוט בשאר המטעמים המחכים בבית ...

אז מה ניתן לעשות?

  • "סוף מעשה במחשבה תחילה" - תכנון והקדשת הזמן להכנת ארוחת בוקר, מזון לבית הספר וארוחת צהריים - יעזרו מאד.
  • פחמימות מורכבות ומלאות: כדאי לשלבן בארוחת הבוקר וארוחת עשר. הן עוזרות לשמירה על ריכוז ורוגע.
  • ירקות, פירות ויוגורטים דלי שומן - כדאי לשלבם בהפסקות, מזונות אלה דלי קלוריות ובעלי ערך בריאותי.
  • שתייה חמה בהפסקות - תורמת לתחושת השובע והרוגע.

תפריט לדוגמה לשעות העבודה:

  • ארוחת בוקר: פרוסת לחם מדגנים מלאים עם מריחת גבינה וירק או דגני בוקר מלאים ולא ממותקים עם יוגורט/ חלב דל שומן.
  • ארוחת עשר: כריך מלחם מלא + מריחת גבינה/ טחינה/ אבוקדו + ירקות או דייסת קוואקר אינסטנט להכנה עם מים רותחים.
  • בנוסף: פרי, יוגורט דל שומן, ירקות חתוכים בקופסה.

רצוי מאד שבחזרה הביתה, תחכה צלחת מוכנה עם מנת עוף או דג+ תוספת דגנים+ ירקות מבושלים/ סלט חתוך.

 בברכת שנת לימודים פוריה!