מידע למטופל

trueבתי חולים > רבין > דף הבית > מידע למטופל > שאל אותי 3
הצג עוד

שאל אותי 3

לצפייה בסרטון - לחץ כאן

לכל אדם רשות וזכות לקבלת מידע בריאותי שמאפשר לו לטפל בעצמו ולקבל החלטות הנוגעות לבריאותו, כולל אלו הקשורות לשימוש במערכת הבריאות.

 שאל-אותי-3-חמודי

עשרות מחקרים מראים שרוב המידע הבריאותי שנוצר ע"י מערכת הבריאות, אינו מובן לרוב הקהל.
לכן חשוב כל כך להיות שותף פעיל לטיפול מוצלח ויעיל.

כיצד נעשה זאת?
תוכנית "שאל אותי 3" - מעודדת את הקהל לשאול 3 שאלות מרכזיות, בכל מגע עם הצוות הרפואי.
כאשר אתם נכנסים לרופא או לאחות - חשוב מאד שתשאלו את 3 השאלות הבאות –

  1. מה הבעיה הרפואית שלי?
  2. מה עלי לעשות כדי לטפל בבעיה?
  3. למה חשוב שאעשה את זה?


אם הופניתם לעבור בדיקה, חובה לפנות לרופא המפנה לבדיקה ולברר עימו:

  1. איזו בדיקה עברתי ומה מטרתה?
  2. מה תוצאות הבדיקה?
  3. לאור התוצאה – מה צריך לעשות עכשיו?


התשובות של הצוות ל-3 השאלות יסייעו למטופל:

  • לשמור על בריאותו
  • להתכונן לבדיקות נדרשות
  • ליטול תרופות לפי המלצות המטפל

מיתוס: "אם יש למטופל שאלה, הוא ישאל ביוזמתו......"
במציאות: מטופלים רבים מתביישים ואינם מרגישים בנוח לשאול שאלות ביוזמתם.
מחקרים מראים ש:

  • הקהל מתנהג אחרת ובשונה במפגש עם מערכת הבריאות, בהשוואה לתחומים אחרים בחיים בהם גם נדרש ממנו לקבל מידע.
  • רבים מסתירים את הקושי להבין.
  • הטמעת עידוד החולה לשאול שאלות איננה מאריכה את הביקור אצל איש המקצוע – נהפוך הוא – שאלות הנשאלות באופן מסודר תורמות למתן מידע באופן מובנה, ובכך לאינטראקציות קצרות יותר ויעילות.
  • לא ניתן להעריך את יכולת ההבנה של המטופל על פי מראהו החיצוני: “You can’t tell by looking”.

 

שאל-אותי-3 שאלות 

שאל-אותי-3 כל מה שרצית לדעת 

 

שאל אותי 3

האם תוכן זה היה מועיל?

אני רוצה...

להדפיס

לשתף בדוא"ל