יחידות פארא-רפואיות
  • מאת: אפרת שקד, רוקחת קלינית מבי''ח השרון

איך ליטול ברזל בדרך הנכונה – מקסימום ספיגה ומינימום תופעות לוואי

ברזל הוא יסוד חיוני לגופינו. אנשים עם חסר בברזל נזקקים לכדורים כדי להשלים את החוסר וכדי לשמר את רמות הברזל בגופם.

תופעות לוואי נפוצות של נטילת ברזל קשורות בעיקר למערכת העיכול ויכולות להיות עצירות, שלשול, נפיחות, בחילות, צרבות וכמובן, צואה שחורה.

קיימים בשוק תכשירים מסחריים שונים וכל אדם מגיב לכל תכשיר בצורה שונה. אם תכשיר מסוים לא התאים לך, מומלץ לעבור לתכשיר אחר. ניתן גם לעבור מכדורים לסירופ.
נטילת ברזל בדרך הנכונה - הוראות הפעלה:

  • כדאי ליטול את הכדור על קיבה ריקה - שעה לפני ארוחה או שעתיים אחרי ארוחה.
    אין לאכול מוצרים המכילים קפאין, ביצים, חלב ודגנים מלאים שעתיים לפני נטילת הברזל ושעתיים אחריה.
  • כדאי לבלוע את הכדור בשלמותו עם כוס מים.
  • אין לקחת 2 כדורים ביחד ויש לשמור על הפרש של לפחות 6 שעות בין כדור לכדור.
  • לספיגה טובה יותר וצמצום תופעות הלוואי מומלץ ליטול בשילוב עם מאכלים המכילים ויטמין C כמו עגבנייה, גמבה, מלון, קיווי וכדומה.
  • כמו בכל תרופה, יש לקרוא את העלון לצרכן לפני השימוש.