יחידות פארא-רפואיות
  • ציונה אברהם, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה, בי"ח- השרון

''חום יולי אוגוסט...'' עצות בריאות כיצד לשתות

​כ- 60% מגוף האדם מורכב ממים ולכן אין להמעיט בערך שמירה על מלאי המים בגופינו. מכיון שחודש אוגוסט הוא החודש החם בשנה עלינו להקפיד יותר מתמיד לשתות.

את מלאי המים בגופינו אנו מקבלים ממספר מקורות: מהנוזלים שאנו שותים, מהמזון ומפירוק חלבונים, שומנים ופחמימות בגוף.
גוף האדם נוטה לאבד מים במיוחד בטמפרטורות גבוהות ובהזעה מרובה ומחסור במים יכול לגרום להתהוות אבני כליות, פגיעה בעור וכן התייבשות בה ריכוז הדם גדל ומופיעים סימני חולשה, תשישות, סחרחורת, בלבול, כאבי בטן וקצב מוגבר של הלב.

מספר המלצות להרוויית הצימאון:

  • שתו מים! אלו אינם מכילים קלוריות ולכן אינם משמינם.
  • חלב ומוצריו למרות היותם נוזלים נחשבים למזון ולפיכך אינם נכללים בכמות השתייה הדרושה ביום.
  • הימנעו ככל האפשר ממשקאות אלכוהוליים, מפאת תכולתם הקלורית.
  • מיצי הפירות מכילים ריכוז גבוהה של סוכר ולכן אינם מומלצים לשומרים על הגזרה.
  • בניגוד למיתוס אין מניעה לשתות בזמן הארוחות.