אורתופדיה

טיפים לבחירת מזרן

  1. ​אין כיום הוכחה מדעית לכך שמותג מזרנים מסוים עדיף על פני אחר מבחינה בריאותית. התאמת המזרן היא אינדיבידואלית ונבחנת על בסיס זמן ותחושת השוכב.
  2. יש לוודא שלמזרן יש תו תקן והגימור והחומרים ברמה גבוהה. כך נבטיח שהמזרן עשוי מאריגים עמידים (שאינם סופגים לחות) והקפיצים והספוג באיכות טובה.
  3. רצוי לבחור במזרן ברמת נוקשות בינונית — במזרן רך מדי הגוף ישקע וקשיח עשוי לגרום אי נוחות לשוכב שאינו רגיל בו.
  4. יש לשכב על המזרן במשך מספר דקות ולוודא שתגובת הגוף כנגד המזרן טובה והתחושה בכללותה נוחה.
  5. אם ניתן, רצוי לקחת את המזרן לניסיון למשך מספר ימים כדי לוודא שהוא אכן נוח ומתאים לגוף.
  6. רצוי להימנע מהחלפת מזרן בתקופה בה יש כאבי גב. מזרן חדש הוא כמו נעל חדשה וצפוי שתקופת ההסתגלות הראשונית תלווה באי נוחות או כאבי גב.
  7. שני מזרני יחיד עדיפים על פני מזרן זוגי גדול, שהוא כבד ובעל מבנה מורכב, והרמתו (לשם אוורור וניקיון) עלולה להזיק לגב.
  8. עובי המזרן אינו קריטריון משמעותי כל זמן שיתר התנאים המפורטים לעיל נשמרים.
  9. כיסוי למזרון יסייע לספיגת לחות או הפרשות גוף שונות ויאריך את חיי המזרון.
  10. אין תאריך יעד מסוים להחלפת מזרון. המדדים להחלטה קשורים למצבו הכללי של המוצר, האם יש התרפטות של האריג, שקיעה של מרכז המזרון, ריח בלתי נעים ממנו וכדומה.