כללית שלי
פנימית א'

מידע לבני משפחה ומלווים

בני משפחה/ מלווים יקרים,

 

יקירכם מאושפז ביחידה לטיפול בחולי קורונה במרכז הרפואי קפלן.

ריכזנו עבורכם מידע חיוני אודות שהות יקירכם ביחידה זו. המידע כאן אינו מהווה תחליף לקשר האישי עם הצוות, אך הוא יסייע לכם להבין ולהכיר את הנעשה ביחידה. אחנו נעשה כל מאמץ כדי למסור לכם מידע על בסיס יומי. קבלו בהבנה ימים שבהם הצוות יהיה עמוס מעבר למצופה.

 

אשפוז קרוב משפחה במחלקת קורונה מהווה חוויה לא קלה.

בשל הנסיבות לא ניתן יהיה להיכנס למתחם המחלקה ולבוא במגע עם יקירכם, דבר ההופך את תקופת האשפוז למורכבת יותר, אך אנו נעשה כל שביכולתנו על מנת להקל עליכם את תקופת אשפוזו ולהעניק לכם ביטחון וודאות לגבי מצבו הבריאותי של יקירכם והטיפול בו.

שחרור המטופל מהמחלקה ייעשה בהחלטת הצוות הרפואי בלבד.

הטיפול ביחידה מתבצע על ידי צוות רב מקצועי ומיומן, שעבר הכשרה ייעודית לטיפול בחולי קורונה. הצוות ערוך היטב לטפל באופן מקצועי ובטוח ביקירכם.

אנחנו כאן כדי לתמוך גם בכם ומאחלים לכם רפואה שלמה ובריאות מלאה.

 

צוות המחלקה

חשוב לנו שתכירו אותנו, הצוות המטפל של המחלקה, ושתרגישו בנוח לשאול אותנו שאלות ולשתף אותנו במידע שיכול לסייע בטיפול.

צוות המחלקה כולל צוותי רפואה וסיעוד, עובדים סוציאליים, תזונאים, פיזיותרפיסטים ועובדי משק וניקיון.

  • ממלא מקום מנהלת המחלקה: ד"ר יהושע פרידמן
  • אח אחראי: מר אנדליב מרעי
  • סגנית אח אחראי: גב' בתיה ברשדסקי
  • עובדת סוציאלית: גב' דפנה פסיק גלאובךהבאים

 

תקשורת בין המטופל לצוות

מתבצעת באמצעות שיחות וידאו צ'אט (באמצעות טאבלטים) ושיחות טלפון ישירות עם הצוות המטפל. הצוות זמין לכל קריאה של המטופל 24 שעות ביממה.

 

מסירת מידע רפואי - למשפחות

על מנת לשמור על פרטיות המטופל והמידע הרפואי שלו, המידע יועבר רק לבן המשפחה/ למלווה שנבחר על ידי המטופל בעת קבלתו למחלקה, ואשר שמו ומספר הטלפון שלו מופיע בתיק הרפואי הממוחשב. עם הקלדת פרטי איש הקשר בתיק הרפואי, יישלח מסרון לאיש הקשר, הכולל פרטים ליצירת קשר עם המחלקה.

זהו נוסח ההודעה :

"שלום רב,

הנך איש הקשר של המטופל שם פרטי אשר מאושפז אצלנו במרכז הרפואי קפלן.

אנו עומדים לרשותך לקבלת מידע על מצב המטופל, 12 שעות לאחר הקבלה למחלקה.

ניתן להתקשר למחלקה בימים א'-ש' בשעות 12:00-13:00.

לשם שמירה על פרטיות המטופלים, בעת ההתקשרות תתבקש למסור את קוד הזיהוי הבא:

 4  ספרות ממספר הקבלה.

באיחולי רפואה שלמה, המרכז הרפואי קפלן".

 

לאחר קבלת המסרון, איש הקשר יתקשר למחלקה ויידרש למסור את שמו ומספר ת.ז שלו ואת קוד הזיהוי שהופיע במסרון. אם לא ניתן למסור את קוד הזיהוי, יידרש איש הקשר לענות על שתי שאלות זיהוי ורק לאחר מכן המידע על המטופל יימסר.

ללא מסירת קוד זיהוי או מענה על שתי שאלות הזיהוי לא יימסר מידע רפואי.

חשוב לציין כי איש הקשר שנקבע על ידי המטופל, הוא זה אשר יעדכן/ ישתף את שאר בני המשפחה במידע הרפואי. לא נוכל למסור מידע לגורמים אחרים מלבד איש הקשר. תודה על ההבנה.

צוותי המחלקה יעשו כל מאמץ למסור לכם מידע שוטף לגבי מצב המטופל והטיפול בו ולכן אנו ממליצים להכין את עצמכם לשיחה ולרכז את הנושאים שדורשים הסבר.

כמו כן, ניתן לבקש שיחה עם מנהל המחלקה וזאת בתיאום עם הצוות המטפל.

אנו מודעים לצורך שלכם להיות לצד יקירכם בשעה זו אך על מנת לשמור על בריאותכם, בריאות יקירכם ובריאות הצוות המטפל חל איסור להגיע לבית החולים.

העברת המידע תתבצע באמצעות תקשורת טלפונית בלבד.

 

השירות לעבודה סוציאלית

תקופה זו מאופיינת במתח ובאי וודאות העלולים לעורר תגובות דחק וחרדה. תגובות אלה הינן שכיחות ונורמליות במציאות זו. לכן כבר בשלבי הקליטה הראשונים במחלקה, העובדת הסוציאלית תיצור קשר עם המטופל לאורך האשפוז ועם משפחת המטופל/ איש הקשר שניתנו פרטיו, בהסכמת המטופל.

 

העברת חבילות למטופלים

ניתן להעביר חבילות למטופלים לאחר קבלת אישור מהמחלקה.

חשוב שהחבילה תהיה סגורה ועליה שם המטופל והמחלקה בה הוא מאושפז.

לאחר קבלת האישור, ידעו במוקד הביטחון על הגעתכם, ויפנו אתכם למחלקה. החבילה תימסר למאבטח הנמצא בכניסה למחלקה, ותועבר ליקירכם.

 

ניתן לפנות בכל נושא לממונה על פניות הציבור בבית החולים טלי יאיר-אנדרסון

בימים א'-ה' בין השעות 8:00-16:00  

בטל: 08-9441952 

מייל:  taliya@clalit.org.il

 

תודה על שיתוף הפעולה ואיחולי בריאות שלמה,

צוות המחלקה והנהלת המרכז הרפואי קפלן