מידע שימושי

trueבתי חולים > קפלן > דף הבית > מידע שימושי > נגישות בקפלן

נגישות בקפלן

הצהרת נגישות

המרכז הרפואי קפלן רואה בנגישות זכות בסיסית ומשקיע את מירב המאמצים על מנת לספק שירות זמין ונגיש לכלל האנשים הפונים אליו. אנו שואפים לאפשר לכל אדם נגישות מיטבית בקבלת שירותי בריאות באופן שוויוני, מכובד, עצמאי ובטיחותי. התאמות הנגישות שנעשו במרכז הרפואי כוללות הנגשה של הסביבה והמבנים, הנגשה של השירותים השונים והנגשת אתר האינטרנט.

נגישות מבנים:

  • אנו שואפים להבטיח כי בניינים ושטחי החוץ במרכז ברפואי קפלן יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות ומשקיעים בכך משאבים רבים.
  • חניה- ישנם מספר חניונים ברחבי המרכז הרפואי וכן חניון בתשלום מחוץ לשטח המרכז הרפואי קפלן. בכל חניון מוקצות חניות השמורות לבעלי תו נכה.
  • שירותים- שירותי נכים נגישים נמצאים במקומות שונים במרכז הרפואי (ישנם שילוט והכוונה מתאימים).
  • ספסלים- במבואות למחלקות ולמרפאות, בשטחי החוץ ובמעברים בין הבניינים הותקנו ספסלים למנוחה.

 

נגישות השירות:

כסאות גלגלים- בכניסה הראשית למרכז הרפואי קיימת עמדה להשאלת כסאות גלגלים. ניתן להשאיל כיסא גלגלים באמצעות כרטיס אשראי עד 4 שעות ראשונות ללא עלות. החל מהשעה החמישית, כרטיס האשראי יחויב ב- 5 ₪ לכל שעת השאלה נוספת או חלק ממנה.

  • בדלפקי הקבלה הותקנו עזרים מסוג "לולאת השראה" בעבור אנשים עם לקות שמיעה (קיים שילוט מתאים).
  • בדלפקי קבלת קהל, המופרדים מן הקהל הרחב על ידי מחיצות שקופות, הותקנו רמקולים לצורך שיפור עוצמת השמע.
  • תרגום לשפת הסימנים- אנשים כבדי שמיעה או חרשים הזקוקים לתרגום לשפת הסימנים יוכלו לעשות זאת באמצעות אפליקציית תרגום ותמלול מרחוק.

    * יש צורך בטלפון חכם וחיבור לרשת האינטרנט.

    * כניסה לאתר הכללית- יצירת קשר- יצירת קשר לאנשים חירשים וכבדי שמעה. מורידים את האפליקציה, לוחצים על הקישור ומיד מתחברים למוקד תרגום און-ליין.

    לחילופין, ניתן להוריד את האפליקציה "תרגום מרחוק" מחנות האפליקציות ישירות לנייד או לחייג למוקד שירות הלקוחות 2700*.

    * השירות ניתן בימים א'-ה' בין השעות 09:00-17:00 ובימי שישי בשעות 8:00-12:00
  • זימון תורים- ניתן לזמן תור במגוון דרכים, בהתאם לפירוט בדף היחידה באתר האינטרנט של המרכז הרפואי.
  • ליווי אנושי- השירות נועד לסייע לאדם עם מוגבלות להתמצא בתוך בית החולים באמצעות ליווי של אחד מאנשי הצוות.

    לתיאום הליווי, לצורך הכוונה והתמצאות, ניתן ליצור קשר בטלפון:

08-9441952/465 בשעות 08:00-15:00 עד 5 ימים לפני ההגעה לבית החולים.

לחילופין, ניתן למלא את הטופס הבא:

בקשת ליווי אנושי להתמצאות ולהכוונה

שדות חובה

שים לב שאתה מספק בטופס זה מידע אישי ורגיש

 

נגישות​ באתר

מה הכוונה נגישות?
ב־1998 נחקק בכנסת חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. מטרתו למנוע אפליה של אנשים עם מוגבלות ולקדם את השתתפותם המלאה בחברה ובקהילה. החוק מחייב גופים ציבוריים ופרטיים להנגיש את המרחב הציבורי - הן הפיזי והן הדיגיטלי - ובכלל זה את האופן שבו הם מספקים שירותים. על אף שתהליך החקיקה עדיין לא הסתיים בכל הנוגע לנגישות של שירותי הרפואה, בכללית כבר מנגישים את המרפאות ואת השירותים שלנו.

הנגשת המרחב הדיגיטלי

אתר האינטרנט שלנו הונגש על פי התקן הישראלי לאתרים נגישים (ברמת AA שהיא הרמה שנדרשת בחוק) וזאת כדי לאפשר לאנשים עם מוגבלויות שונות לעשות שימוש אפקטיבי בשירותים ובמידע המוצעים באתר.

בכל עמוד באתר תוכלו למצוא את אייקון הנגישות המאפשר:

קריאת מסך - בעבור אנשים עיוורים המשתמשים בתוכנת קורא מסך חיצונית. פרופיל קורא מסך עובד בצורה מיטבית באמצעות קורא מסך NVDA בדפדפן מוזילה פיירפוקס. ניתן גם לעבוד בצורה סבירה באמצעות תוכנת JAWS בדפדפן אינטרנט אקספלורר 11.

מאחר שקוראי המסך והדפדפנים מתעדכנים מפעם לפעם, ייתכן שייווצרו בעתיד פערים. אם זה קורה, נשמח אם תיידעו אותנו במקרה שתיתקלו בבעיה.

איך מפעילים את פרופיל קורא המסך?
התוכנה תתריע בפניכם בכל עמוד שיוצג, ויש להמתין לסיום העלאת העמוד. בתוך העמוד יתווספו קיצורי דרך לראש העמוד, לתפריט מפת העמוד ולתפריט מפת האתר. כמו כן תוכלו להשתמש בקיצורי המקלדת הבאים:

0 - קיצור דרך לתפריט הנגישות.

2 - קיצור דרך לאזור מרכזי בעמוד.

3 - קיצור דרך לאזור מפת האתר.

4 - קיצור דרך לאזור החיפוש.

S - קיצור דרך למפת העמוד.

ניווט מקלדת -  פרופיל ניווט מקלדת מיועד לאנשים שמתקשים להשתמש בעכבר. ניווט מקלדת מאפשר לגלוש באתר באמצעות מקשי המקלדת בלבד. בראש העמוד יתווספו קיצורי דרך. כדי למצוא אותם יש ללחוץ על כפתור ה־TAB.

נוסף על כך, בראש העמוד מוצגים שני תפריטים: מפת העמוד עצמו ומפת האתר כולו, כך שתוכלו לנווט ישירות לאזורים או לעמודים הרצויים לכם.

המשיכו להשתמש בכפתור ה־TAB לשם מעבר לאזור הבא או לרכיב הבא; לחצו יחד על כפתורי SHIFT+TAB לשם חזרה לאזור הקודם או לרכיב הקודם ועל ENTER לשם הפעלה של רכיב או לשם כניסה לאזור; היעזרו בחיצים לשם בחירה באזור עם בחירה מרובה ועל מקש SPACE לשם בחירה.

כאמור, התוכנה תתריע בפניכם בעת התחלת הפעלתה בכל עמוד שיוצג, ויש להמתין לסיום העלאת העמוד. אז תוכלו להשתמש בקיצורי מקלדת, כפי שתואר למעלה.

התפריט מאפשר שלושה פרופילים של שינויי צבעוניות-
חדות צבעונית משנה את כל הצבעים באתר ומייצרת ניגודיות (קונטרסט) גבוהה בין הטקסטים לרקע שלהם.

חדות צבעונית לטקסטים מייצרת ניגודיות גבוהה לטקסטים בלבד.

שינוי צבעים חד־גוניים משנה את הצבעים לשחור לבן.

חסימת הבהובים - מיועד לאנשים שתזוזה או תנועה של טקסטים או של תמונות מפריעות להם.

פרופיל עזרה - מוסיף הסברים לתפעול האתר.

הגדרת פרופיל מותאם אישית - ניתן לבחור תכונות נגישות מותאמות אישית המשלבות בין גודל גופן, צבעוניות, שליטה על מהירות, עצירת הבהובים וקורא מסך.


הנחיות כניסה עם חיית שירות​

 
ניתן להיכנס לשטח ביה"ח עם חיית שרות (כולל כלב נחייה)  ולהשתמש בשרות תוך הסתייעות בחיית השרות. כלב נחייה לעיוור לא מחויב בהצגת תעודה.
לכניסה עם חיית שרות אחרת, יש צורך להציג תעודה או סימון המעיד על היותה חיית שרות.

הכניסה תתאפשר לרחבי המרכז הרפואי, למעט מקומות בהם מתבצעות פעולות פולשניות או בדיקות דימות ומקומות נוספים בהם הכנסת חיית השירות עלולה להוות סיכון רפואי.

להלן רשימת המקומות שנקבעו ע" משרד הבריאות בהם לא תתאפשר כניסת חיית שרות:

  • - חדר ניתוח וכל מקום ייעודי אחר בבית החולים לביצוע כירורגיה או פעולות פולשניות אחרות.
  • - כל מקום ייעודי במרפאה לביצוע כירורגיה, צנתורים, פעולות פולשניות אחרות ודיאליזה.
  • - מרפאות אונקולוגיות למעט במקומות המתנה מחוץ לחדרי הטיפול במרפאות אלה.
  • - מחלקת אשפוז או מרפאה שככלל מיועדים למתן טיפול לאנשים עם כשל חיסוני או שלרוב המטופלים במקום יש כשל חיסוני, ולמעט במקומות המתנה מחוץ לחדרי טיפול במרפאות אלה.
  • - מחלקת אשפוז המיועדת לטיפול מוגבר או טיפול נמרץ.
  • - חדר במחלקת אשפוז המיועד לטיפול מוגבר או טיפול נמרץ וכל עוד מאושפז בחדר מטופל הזקוק לטיפול כאמור.
  • - פגיה.
  • - חדרי טיפול בהם מאושפזים מטופלים עם כוויות.

* במידה ועליכם להגיע למקום שבו נאסרה כניסת חיית שרות, קיים מתקן שהיה לחיית השירות שבו תשהה חיית השירות במהלך מתן השירות.
* המתקן נמצא בסמוך לכניסה משער גדרה.
* יש לאפשר לחיית השירות להתפנות טרם השארתה במתקן.
* הטיפול והפיקוח על חיית השירות במהלך השהות בבית החולים יתבצע ע"י המטופל או נציג מטעמו.
* במידה והטיפול מתמשך או צפוי להמשך מעבר לזמן שבו סביר להשאיר את חיית השירות במתקן (בשל הצורך לטפל בה), יש ליצור קשר עם בן משפחה או מלווה שיאסוף את חיית השירות מבית החולים.


רכזת הנגישות שלנו:

ניצה דודוביץ

טלפון: ‎08-9441021

אי-מייל: NitzaDa@clalit.org.il



האם תוכן זה היה מועיל?

אני רוצה...

להדפיס את העמוד

לשלוח את העמוד