מכון לשיקום לב

פילאטיס

שיטת אימון בת כ-70, שהמציא בתחילת המאה הקודמת ג'וזף פילאטיס, אוטודידקט גרמני שלימד את עצמו יוגה, אנטומיה ופיזיולוגיה

פילאטיס, שחווה את מאורעות מלחמת העולם הראשונה על בשרו, ניסה למצוא דרך להקל על שיקומם של פגועי המלחמה שנפצעו בחזית.

בשנים האחרונות, עקב יתרונותיה הברורים, נעשתה השיטה מאוד פופולרית ורבים רוצים להתאמן לפי העקרונות שלה.

במה שונה הפילאטיס מתרגילים במכון כושר?

בניגוד לעבודה המוכרת של מתאמנים בחדרי כושר, ההתמקדות אינה רק בשרירים החיצוניים והאסתטיים אלא גם בשרירים הפנימיים של הגוף - אלה המייצבים אותו, שאינם גלויים לעין. השרירים המייצבים הם שרירים הנמצאים עמוק מתחת לעור, בליבת הגוף, קרוב למפרקים, סביב החוליות וברצפת האגן. שרירים אלו מסייעים לשרירים המניעים. שלא כמו בעבודת משקולות במכון, כושר רגיל, הדגש הוא לא על קיצור השרירים וכיווצם, אלא דווקא על הארכתם.

מה עושים בפילאטיס?

האימון מתבצע בשילוב של עבודת מזרן עם אביזרים ובעזרת מכשירי פילטיס מיוחדים.
בשיטה זו עובדים על טווחי תנועה גדולים במפרקים ולאורך כל עמוד השדרה. כך זו מנסים למנוע לחץ שנוצר על חוליות ועל מפרקים.

למשל, אימון המתמקד בחיזוק שרירי הליבה והיציבה, כמו שרירי הבטן, תוך כדי מתיחה והארכה של שרירים אחרים. אימון זה תורם בצורה משמעותית לשיפור היציבה, לשיווי המשקל ולתפקוד היומיומי.

על פי פילטיס, כדי לחיות חיים בריאים יותר, המתאמן חייב לחזק את מערכת השרירים הפנימיים שלו. השיפור במראה החיצוני כתוצאה מכך, הוא כמובן בונוס שלא ניתן להתעלם ממנו (תרתי משמע).