קפלן בתקשורת

איך לשמור על גוף בריא במהלך הלימודים?

כל ההמלצות לקראת שנת הלימודים האקדמית, שיסייעו לסטודנטים להצליח בבחינות, להתרכז בשיעורים ולשמור על ערנות לאורך זמן ובכלל - לשמור על בריאותם

​השבוע נפתחה שנת הלימודים האקדמית. ד"ר אמיר אורון ,מומחה  בכיר לאורתופדיה וכירורגיה של היד במרכז הרפואי קפלן, מעניק לסטודנטים המלצות בריאותיות לקראת שיסייעו להם להצליח בבחינות, להתרכז בשיעורים ולשמור על ערנות לאורך זמן.

 

סטודנט הממוצע מבלה שעות רבות מאוד בהקשבה ובריכוז. לכן, ישיבה נוחה ונכונה חשובה מאוד לשמירה על הבריאות ועל יכולת הריכוז. ישיבה נכונה היא כאשר שתי כפות הרגליים מונחות בשלמותן על הקרקע, כאשר יש תמיכה טובה לגב התחתון ממשענת הכיסא והישבן והגב צמודים למשענת. חשוב להקפיד על יציבה נכונה ובמידה שהצוואר מוטה לכיוון מסוים בשל מקום הישיבה כדאי להחליף מדי פעם את מקום הישיבה כדי להימנע מהטיה קבועה לכיוון אחד של הצוואר.

 

עבודה על המחשב הנישא בצורה ארגונומית היא חשובה מאוד: יש לשמור את שורש כף היד בקו אחד עם האמה ולהקפיד ולבצע מתיחות ו"שחרור" של השרירים בידיים לעיתים קרובות. חשוב להקפיד שהמקלדת תהיה אנכית לקו הגוף כך שהגב לא יהיה במנח של פיתול בעת הישיבה (נכון בעיקר לכסאות עם משענת צד).

 

כמו כן, חשוב לזכור שהמסך של המחשב הנישא הוא נמוך מהרצוי במרבית המקרים וכך מומלץ לבצע תרגילים ומתיחות לצוואר מדי פעם. מעבר לכך, כדאי לזכור שההפסקות בין השיעורים נועדו כדי להימתח ולשנות תנוחה ולשחרר את השרירים – כך שגם אם תמצאו עצמכם משלימים את שלא הספקתם במהלך השיעור אתם חייבים לעצמכם הפסקה קצרה ככל שתהיה.

 

אם מופיע נימלול בידיים או הרדמות של האצבעות - כדאי להתייעץ עם מומחה וכך גם לגבי כאב בבסיס האגודל. כתיבה לא נכונה ושימוש לא נכון במחשב עלולים לפגוע בידיים לאורך זמן. ישיבה לא נכונה תוביל לכאבי גב, צוואר ושכמות. הלימודים הם הנאה – הקפידו על הכללים ושנת לימודים מוצלחת.