כללית שלי
מידע שימושי

מידע למטופל המתאשפז

​לנוחיותכם, ריכזנו מידע שמטרתו לאפשר היכרות והכנה מוקדמת של תהליך האשפוז. אנו מקווים שהמידע יסייע לך ולמשפחתך ויקל עליכם את תקופת האשפוז.

מטופלים יקרים,

המרכז לבריאות הנפש שלוותה מורכב ממערך הכולל מרפאות, מרכזי טיפול יום, מיון ומחלקות אשפוז. המרכז מספק רצף טיפולי מלא בכל שלבי הטיפול המתבסס על הבנה מעמיקה של נפש האדם, כל זאת בסביבה פסטורלית ונעימה המקדמת תהליכי ריפוי וצמיחה.


המטופל כשותף פעיל בטיפול

שותפות ומעורבות של המטופל בתהליך הטיפול הרפואי תורמות לקבלת טיפול רפואי מתאים ומיטבי, להשגת תוצאות טובות יותר ולמניעת טעויות:

  • חשוב שהמטופל יהיה שותף פעיל  להחלטות הנוגעת לטיפול הרפואי וייקח חלק פעיל בתהליך
  • בכל שאלה או חשש בנוגע למצב הרפואי, מתבקש המטופל  שלא להסס לשאול ולבקש מידע רפואי. לשם כך ניתן להיעזר בבן משפחה, בחבר או במתורגמן במידת הצורך.
  • חשוב שהמטופל יידע את הצוות המטפל על בעיות רפואיות מיוחדות כמו אלרגיה לתרופות ויוודא כי כל אנשי המקצוע המעורבים בטיפול מודעים לכל מידע רפואי חשוב.
  • חשוב שהמטופל יידע את הצוות המטפל על מעקב רפואי גופני ונפשי בקהילה .
  • חשוב שהמטופל ובני משפחתו ילמדו ויבינו את מצבו הרפואי באמצעות פנייה ושאלות לצוות המטפל.
  • מומלץ שהמטופל ידע ויבין אלו תרופות הוא נוטל, לשם מה, כיצד נוטלים אותן ומהן תופעות הלוואי שלהן.
  • חשוב למסור רשימה עדכנית של כל התרופות שנוטלים ומינונם.
  • מומלץ לברר האם הטיפול הרפואי המומלץ הכרחי ומהן החלופות השונות לטיפול זה.
  • מומלץ למטופל להקפיד לקבל תשובות של כל הבדיקות שביצע.
  • מומלץ  למטופל לשאול  על התוכנית השיקומית  ולהיות שותף פעיל לקביעתה .
  • לפני השחרור מבית החולים, מומלץ לשאול את הרופא, האחות  והמטפל מהן התוכניות להמשך טיפול ובירור.

 

מתכוננים להגיע לאשפוז? מהי רשימת הציוד המומלץ:

איננו יכולים לדעת מראש מה יהיה משכו של האשפוז שכן משך האשפוז נקבע באופן אינדיבידואלי בהתאם למצב המטופל ועל כן הוא ושונה מאדם לאדם. עם זאת חשוב שתדעו שתקופת האשפוז הממוצעת בבית החולים הינה כחודש ועל כן חשוב להכין ציוד לשהייה ממושכת.

 

ממליצים להביא:

  • בגדים תחתונים.
  • ביגוד נוח בהתאם לעונת השנה.
  • ציוד להיגיינה אישית וכלי רחצה (כלי גילוח, מברשת ומשחת שיניים, שמפו, סבון וכו'..).
  • אטמי אוזניים.
  • מכשיר נייד ומטען (אופציונאלי).
  • מנעול לארונית אישית.
  • ציוד אישי שיכול לסכן את המטופל או מטופלים אחרים, יישמר על ידי הצוות ויינתן למטופל ע"פ בקשה.

 

ממליצים שלא להביא:

ממליצים שלא להגיע עם חפצים יקרי ערך, אלא, למסור אותם לבני המשפחה ולהשאיר אך ורק את מה שנחוץ לתקופת האשפוז. שמירת חפצי ערך הינם באחריות בלעדית של המטופל ועל כן מומלץ להימנע מהכנסתם לבית החולים.

במידה ובכל זאת הגעתם עם דברי ערך, לשירותכם, בעת הקבלה לאשפוז ניתן ורצוי להפקידם בכספת.

  • שלוותה אינו אחראי לכל נזק, אבדה או גניבה של פריטים אישיים, למעט, פריטים שהופקדו בכספת.

 

חל איסור מוחלט על:

חל איסור מוחלט על הכנסת תרופות, סמים, אלכוהול או חפצים דוקרים/ חותכים/ מסוכנים למחלקה.

  • בית החולים שומר לעצמו את הזכות לבדיקת חפצי המטופלים ולבצע בדיקות סמים/ אלכוהול אקראיות.

 

קבלה לאשפוז:

בהגיעך למיון תיבדק ע"י אח ובהמשך ע"י רופא שיעריכו את מצבך הרפואי ואת הצורך באשפוז. 

במידה ויוחלט על אשפוז, תתבקש לחתום על טופס הסכמה לאשפוז וקבלת טיפול וכן על טופס זכויות וחובות המטופל.

 

לרשות המטופלים יעוץ רפואי

הצוות המטפל רואה במטופל שותף פעיל בתוכניות הטיפול שלו. המטפל הישיר שימונה לטפל בעניינך יענה על כל שאלותיך בכל הנושאים הקשורים לתהליך החלמתך וחזרתך . במידה ותרצה להתייעץ עם גורמים נוספים במחלקה, תוכל לבקש זאת באמצעות המטפל הישיר. כמו כן, בהתאם לחוק זכויות החולה הנך רשאי לפנות באופן פרטי לקבלת דעה נוספת של רופא או מטפל אחר שאינו נמנה על צוות ביה"ח. המלצת היועץ אינה מחייבת את צוות המחלקה.

 

מידע לבני משפחה

המשפחה היא הסביבה הטבעית אשר ברוב המקרים שב המטופל לחיות במחיצתה. פעמים רבות זקוקה המשפחה להדרכה בתקשורת עם המטופל או בעניינים אחרים הקשורים בטיפול בו. המחלקה תעודד את בני המשפחה להיות מעורבים בטיפול, לדווח על התנהגות המטופל לאחר חזרה מחופשות  ולהגיע לביקורים. כמו כן, לרשות המשפחות עומד מרכז תמיכה (מית"ל) אליו ניתן לפנות באמצעות הגורם המטפל במחלקה.

  • ביקורים – יש להתעדכן במדיניות הביקורים שלנו המתעדכנת מעת לעת עפ"י הנחיות משרד הבריאות והנהלת המרכז הרפואי

 

יציאה לחופשה

אנו מעודדים יציאה לחופשות כערך טיפולי המעודד השתלבות חזרה בקהילה. עם זאת חופשות יינתנו בהתאם למצבך הרפואי ובאישור רופא בלבד.

  • חופשות – יש להתעדכן במדיניות החופשות שלנו המתעדכנת מעת לעת עפ"י הנחיות משרד הבריאות והנהלת המרכז הרפואי

 

  • דת -בבית החולים ישנה הקפדה על כשרות ע"י רב בית החולים. כמו כן קיים בית כנסת העומד לרשותך. בשאלות או בקשות מיוחדות ניתן לפנות למשגיח כשרות של ביה"ח באמצעות הגורם המטפל במחלקה.

 

קפטריה

לשירותכם קפיטריה הממוקמת בחצר בית החולים. ניתן לרכוש שתיה קרה וחמה, מאפים, חטיפים, כריכים וגלידות.

הקפיטריה פתוחה:
בימים א'-ה': 07:30 עד 20:00
ביום ו': 07:30 עד 12:00 


שחרור מבית החולים

במידה ואושפזת בהסכמה ואינך מעוניין להמשיך ולקבל טיפול, תוכל לפנות לצוות המטפל ולבקש להשתחרר.  מנהל המחלקה חייב לשחררך תוך 48 שעות. במידה ובמהלך האשפוז בהסכמה, חלה החמרה במצב, עד כדי צורך באשפוז כפוי, רשאי המנהל לעכב את השחרור ל – 48 שעות במטרה לאפשר פנייה לפסיכיאטר המחוזי להסבת האשפוז לכפוי.

לקראת השחרור תדון עם המטפל האישי על המשך הטיפול בקהילה ואפשרויות השיקום עבורך בקהילה. לעיתים השחרור יבוצע באופן הדרגתי במעבר לאשפוז יום (לינה בבית). בשחרורך תצויד במכתב שחרור עם הפניה לרופא בקהילה וכן עם טיפול תרופתי לשלושה ימים (עד שתרכוש את הטיפול באמצעות קופת החולים).


השתחררתי, מה עכשיו?

אז אומנם השתחררת, אבל אתה לא לבד. אנחנו נמשיך ללוות אותך בהתאם לצורך במסגרת מערך המרפאות ו/או טיפולי היום שלנו. ידוע כי התמדה במעקב והקפדה על נטילת הטיפול התרופתי המומלץ מקטינים את האפשרות של החמרה במצב הנפשי ואת הצורך באשפוז חוזר. אנו ממליצים בכל לשון על המשך מעקב סדיר במרפאות בריאות הנפש.

לקבלת יעוץ ועזרה נפשית ניתן לפנות:

  • למרפאה אליה נשלחת למעקב עם שחרורך.
  • לרופא המשפחה או לאחות במרפאת האם שלך.
  • לשירותי הרווחה, בד"כ עובד סוציאלי של הרשות המקומית.
  • במקרים דחופים פניה ישירה למרפאה לבריאות הנפש/חדר מיון בי"ח כללי/חדר מיון במוסדנו.
  • במקרה והבעיה הנפשית מהווה סכנה או מטרד ממשי, ניתן לפנות להתייעצות עם לשכת הפסיכיאטר המחוזי.

 

לעמוד זכויות וחובות המתאשפז באתר משרד הבריאות הקליקו כאן.

 

נציב תלונות

צוות עובדי בית החולים עושה את מירב המאמצים וכמיטב יכולתו להעניק לכם את הטיפול הרפואי המיטיב והמתאים ביותר תוך מתן יחס אדיב, אנושי ותומך. 

במידה ובתקופה מאתגרת זו נתקלתם בקושי, יש לכם שאלה, בקשה, תלונה או שעלה בכם רצון להביע תודה והוקרה, ניתן לפנות למחלקת פניות הציבור במרכז הרפואי: בטלפון: 09-7470356/532  בפקס: 09-7406044.