אנחנו בכללית רוצים לאפשר כמה שיותר נגישות לכלל הלקוחות שלנו. מה זה אומר? שאנחנו משתדלים להיות הכי נגישים שאפשר בכל הנוגע לאנשים עם מוגבלויות: לקויי ראייה, שמיעה, אנשים עם מוגבלות גופניות, לקויות קוגניטיביות, לקויות למידה, אנשים עם מוגבלות נוירולוגית, ועוד.
ליצירת קשר עבור חירשים וכבדי שמיעה הקליקו כאן
אבל רגע, מה זו בכלל נגישות?
ב־1998 נחקק בכנסת חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. המטרה שלו היא לעזור לשלב אנשים עם מוגבלויות בחברה. מתוקף החוק נחקקו החל משנת 2003 תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות כדי שיוכלו להיות עצמאיים וחופשיים עד כמה שניתן מבלי להיות תלויים באחרים.
התקנות קובעות שכל חברה או עסק שנותנים שירות לציבור צריכים להיות נגישים גם במרחב הציבורי הפיזי השירותי הכולל גם את המרחב הדיגיטלי.
הנגשת המרחב הדיגיטלי בכללית
בכללית ערכנו עיצוב נוח ונגיש למשתמש וזאת על מנת לאפשר לאנשים עם מוגבלויות שונות לעשות שימוש אפקטיבי בשירותים ובמידע המוצעים באתר , כגון :
עיצוב
- יצרנו ניגודיות גבוהה
- אפשרנו הגדלת הגופן עד 200%
- יצרנו מידרג עיצובי בכותרות התוכן ואפשרנו שליטה תנועת התוכן באתר - במקומות שבהם כן יש תנועה של באנרים או כל תוכן צף אחר הוספנו כפתור "pause", בעזרתו ניתן להפסיק את התנועה שלהם.
ניווט באתר
- ניתן להשתמש במקלדת במקום בעכבר
- אפשרנו איתור עמוד באתר בכמה דרכים - ניתן למצוא תכנים באתר גם באמצעות חיפוש חופשי
תוכן
- קיים שימוש בשפה יומיומית ומדוברת בצורה קלה .
- קיימת חלופה טקסטואלית ושמיעתית לתכנים שבאתר
נגישות במתחמים של כללית
לכללית 9 מחוזות ו־14 בתי חולים. לכל מחוז ובית חולים יש רכז נגישות האחראי לדאוג לנגישות בבתי החולים ובמרכזים הרפואיים שנמצאים תחתיו.
אל רכז הנגישות ניתן לפנות בכל בעיה שבה נתקלים בנוגע להסדרי הנגישות במקום, הצעות לשיפור וכדומה. רכזת הנגישות בשלוותה היא ליאת סלע, וניתן לפנות אליה בטלפון: 09-7478616, או לכתוב לה אימייל לכתובת: liatse@clalit.org.il