השירות כולל קלינאיות תקשורת, בוגרות תואר ראשון ושני ואת מיכל בירן, בעלת תואר דוקטור. לצוות ניסיון רב בטיפול בהפרעה בשפה - "אפזיה" (הפרעה בדיבור, הבנת הדיבור קריאה וכתיבה); הפרעה בדיבור - "דיסארטריה" (הפרעה בהגייה עקב נזק מוטורי לאברי הדיבור); הפרעה בבליעה - "דיספגיה"; והפרעת קול. אנשי הצוות אף עברו לאחרונה השתלמות בתחום התת"ח (תקשורת תומכת וחילופית), כדי לשפר את יכולת התקשורת של המטופלים באופן לא מילולי, לצד הטיפול השפתי הממוקד.
השירות לשיקום הפרעות בתקשורת פיתח אבחון כוללני הבודק את יכולות השפה, הדיבור, הקול והבליעה של כל מטופל. לאחר אבחון מותאמת למטופלים תדירות הטיפולים הרצויה, שהיא לרוב 5 פעמים בשבוע, המתבצעים בשפת אמם במידת האפשר. הצוות מטפל גם בילדים עם הפרעות נרכשות בשפה, דיבור, קול ובליעה, במסגרת מחלקת הילדים, ושלוש קלינאיות תקשורת מטפלות במרפאה להתפתחות הילד בילדים הסובלים מהפרעות מולדות.
לצד העבודה הקלינית, השירות לשיקום הפרעות בתקשורת עוסק בפעילות מחקרית ענפה, לצורך שיפור תמידי של הכלים לטיפול בבעיות השפה. קלינאיות התקשורת מוזמנות בקביעות להרצות באוניברסיטאות, מופיעות בכנסים בארץ ובחו"ל ומפרסמות בעיתונים מקצועיים. הקלינאיות הבכירות בצוות משמשות כיועצות במרכזים רפואיים, וכן מעבירות סדנאות ומפתחות כלים אבחוניים.
במהלך השנים פותחו כלים ותוכנות מחשב לאבחון ותרגול ההפרעות השפתיות, המשמשים גם את המרכזים הרבים והמוכרים בארץ ובעולם -
- I.L.A.T. – Israeli Loewenstein Aphasia Test - כלי לאבחון ארבעת ערוצי השפה (דיבור, הבנת הדיבור, קריאה וכתיבה)
- "לקסימדיה" - תוכנת מחשב לתרגול ערוצי השפה, עבור מטופלים עם אפזיה, המסייעת לתרגל באמצעות המחשב את ערוצי השפה (הבנת הנקרא, הבנה שמיעתית ואנליזה פונמית)
- P.A.L.P.A. - אבחון פסיכו-לינגוויסטי לתיהלוך השפה הכולל 57 מבחנים, הבודקים את ההפרעה השפתית. הפיתוח נחשב להישג אבחוני חשוב ביותר בארץ ובעולם. וזיכה את הקלינאית צאלה אדלשטיין בפרס פוזניאק
- מדד LCS (סקאלת לוינשטיין לתקשורת עבור חולים עם רמה תגובתית מינימלית) - סולם מדידה מדויק ומוגדר למטופלים, לרוב מטיפול נמרץ, האומד את התגובות התקשורתיות הראשונות שלהם, מאפשר לעקוב אחר קצב השיפור, ומשתדל לצפות אפשרויות שיקומיות. המדד זיכה את קלינאיות היחידה ססיליה קורן ונורית בורר-עלפי בפרס פוזניאק
- סדרת חוברות הסברה על אפזיה, המסבירות למשפחות המטופלים בשפה פשוטה על כל ההיבטים של ההפרעה, כדי שיוכלו לקחת חלק בהליך השיקום.