תחומים רפואיים- מחלקות, יחידות ומכונים

trueבתי חולים > מאיר > דף הבית > תחומים רפואיים- מחלקות, יחידות ומכונים > המחלקה לרפואה דחופה

המחלקה לרפואה דחופה

מנהל המחלקה: ד"ר יוסף רודריג

מיקום

בניין מיון קומת קרקע

​​​​​​​המחלקה לרפואה דחופה מאגדת בתוכה 3 אגפים עיקריים שהם: אגף פנימי, אגף כירורגי ואגף אורתופדי. למלר"ד פונים מעל 115,000 מטופלים בשנה, כולל מקרי טראומה ונפגעי פעולות איבה.

רופאי המחלקה הנם בעלי תתי התמחויות מגוונים, אשר משרתים את המטופלים.

המחלקה פועלת למען טיפוח דור העתיד של הרפואה בישראל:

*המחלקה קולטת סטודנטים ,הן ישראלים, והן אמריקאים ללימוד רפואה דחופה.

*מתן  הרצאות במסגרת האוניברסיטה למומחים ולמתמחים ברפואת משפחה
וברפואה דחופה.

אמנת השירות של המחלקה

 

  • הענקת טיפול מקצועי, איכותי ומתקדם לכלל המטופלים, ללא הבדל דת גזע ומין.
  • שיפור השירות, תוך העלאת שביעות הרצון של המטופלים.
  • הקפדה על כבוד האדם וזכותו ליחס הוגן, אנושי ושווה.
  • טיפוח האיכות, המקצועיות והשאיפה למצויינות של הצוות, בכל תחומי הפעילות.
  • שימוש וניהול מושכל של המשאבים העומדים לרשות המחלקה, תוך חתירה מתמדת להתיעלות.
  • המחלקה מצויידת במכשור עדכני ומתקדם וכוללת אגפים כמקובל ברפואה הדחופה המודרנית (טריאז', מיון מהלכים, יחידת טראומה ועוד).
  • צוות מחלקה יוזם, חדשני, אקדמי ומנוסה ברפואה דחופה אחיות מוסמכות שעברו הכשרה בקורסים על בסיסיים (טיפול נמרץ ו/או רפואה דחופה).
  • עבודה בשיתוף פעולה עם מחלקות בית החולים והקהילה.

 

מלר"ד – הגדרה

מוגדר על פי חוק זכויות החולה תשנ"ו – מקום המיועד למתן טיפול רפואי דחוף המאויש על ידי רופא אחד לפחות, שהמנהל הכללי (מנכ"ל משרד הבריאות) הכיר בו לעניין חוק זה.

המלר"ד מהווה חלק מבית החולים ומטרתו לספק עזרה ראשונה באופן אמבולטורי (ללא אשפוז) לאלה הזקוקים לכך ובמקרה הצורך, להפנות למחלקות האשפוז.

המטופל המגיע למלר"ד הנו לקוח של בית החולים ושל כל אחד מעובדיו בכל הסקטורים ובכל הדרגים.

המטופל זכאי לקבל שירותי בריאות מיטביים בנסיבות הקיימות.

 

תפקיד המלר"ד

  1. מטרת המלר"ד לבצע אבחנה ראשונית (Working Diagnosis) על מנת לתת את הטיפול הדרוש באופן מיידי תוך שימוש באמצעי אבחון מקובלים.
  2. המלר"ד הוא חלק מבית החולים ומטרתו לספק עזרה ראשונה באופן אמבולטורי (ללא אשפוז) לאלה הזקוקים לכך ובמקרה הצורך, להפנות למחלקות האשפוז.
  3. רישום וקליטת המטופלים שמגיעים לבית החולים במהירות וביעילות האפשרית.
  4. מיון, אבחון וטיפול.
  5. החלטה לגבי המשך הטיפול על פי האפשרויות הבאות:
    1. אשפוז באחת ממחלקות בית החולים.
    2. השגחה במלר"ד עד לשחרור המטופל.
    3. הפניה למקצועות אחרים.
    4. הפנייה להמשך בירור/טיפול במסגרת אמבולטורית.
    5. שחרור להמשך מעקב אצל רופא משפחה.
    6. העברה לבי"ח אחר / בית חולים על.

 

זכויות המטופל

על המטפלים להיות מודעים לזכויות המטופל ולכבדן. הכוונה לאותן זכויות שהינן למעשה, פועל יוצא של התייחסות הולמת, בהתאם לרוח חוק זכויות החולה.

לא ניתן לקיים מערכת יחסים תקינה בין מטפל למטופל ללא התייחסות וכיבוד זכויות אלה:

  • הזכות לקבל טיפול רפואי.
  • הזכות לסרב לקבלת טיפול רפואי.
  • הזכות לקבל מידע.
  • הזכות לסודיות.
  • הזכות לטפול בכבוד.
  • הזכות לפרטיות .

 

הסכמה מודעת לאשפוז/טיפול 

על פי תקנות בריאות העם 1984, יש להחתים את המטופל על הסכמתו לאשפוז.

כמו כן יש לקבל הסכמה מדעת לטיפול רפואי ע"פ חוק זכויות החולה.

        א.        הזכות לקבל טפול רפואי:כל פונה למיון זכאי לטיפול רפואי בהתאם לתנאים ולהסדרים הנהוגים במערכת הבריאות בישראל.
אין להתנות מתן טפול רפואי או לסרב לטפל בחולה הנמצא במצב חירום.

        ב.        הזכות לסרב לקבל טיפול רפואי.

  • המטופל רשאי לסרב לקבל טפול רפואי בכל עת. מתן טפול רפואי למטופל המסרב לקבלו נחשב ע"פ החוק לתקיפה.
  • מטופל רשאי לסרב לקבל חלק מהטיפול, אולם המטפלים אינם רשאים למנוע ממנו את יתרת הטפול, לה הוא נתן את הסכמתו.
  • אי אפשר להתנות קבלת טפול רפואי אחד בקבלתו של טפול רפואי אחר.
  • ישנם מקרים בהם החוק מאפשר מתן טיפול רפואי אף בניגוד לרצון המטופל, באישורה של ועדת אתיקה (סעיף 15 (2) לחוק זכויות החולה). במצב של סכנת חיים כשהמטופל אינו מסוגל לתת את הסכמתו, אין צורך בועדת אתיקה (כאמור יש לפעול בהתאם לחוק זכויות החולה).
  • בכל מקרה יש לתת למטופלים הסברים אודות משמעות הטיפול ו/או חיוניותו והסיכונים שבאי קבלתו, ולתעד זאת בתיעוד הרפואי​.

        ג.        הזכות לקבלת מידע     

  • למטופל זכות המוקנית בחוק לקבל מידע רפואי הנוגע לו.
  • המטופל רשאי לסרב לקבל מידע רפואי ואין לכפות עליו קבלת מידע אם אין הוא חפץ בו.
  • למטופל זכות לקבלת יעוץ רפואי נוסף.

 

        ד.        הזכות לסודיות.
כל מידע הנמסר לרופא, או לצוות המטפל, הנוגע לבעיות הרפואיות של המטופל חייב להישמר בסודיות מוחלטת.

  • חובת השמירה על הסודיות הרפואית חלה גם לגבי כל הטיפולים הרפואיים שקיבל המטופל.
  • חובת שמירת הסודיות הרפואית חלה על כל מי שבא במגע ישיר או עקיף עם החולה בתוקף תפקידו.
  • ישנם חריגים לחובת שמירת הסודיות כמו במקרים בהם קיימת חובת העברת מידע רפואי לרשויות שונות (לא רק לרשויות הבריאות) על מחלות ומצבים גם ללא הסכמתו של המטופל (הפנייה להוראות חוק, חוזר מנכ"ל).
  • מטופל המבקש לקבל מידע על מחלתו ו/או על מהלך הטיפול בו,  אינו חייב בויתור על הסודיות הרפואית. לעומת זאת הוא כן חייב בויתור עליה כאשר הוא, או פונה אחר מטעמו, מבקש מהמוסד הרפואי להעביר מידע הנוגע למצב בריאותו לגורם חיצוני.

זכות לטיפול בכבוד:

ה.     על הצוות המטפל בחולים להיות רגיש לכבודם, עליו להתייחס לכל חולה בשמו ובתוארו.
למטופל הזכות לדעת את שמו ואת תפקידו של כל מי שמטפל בו.
על הצוות המטפל להתייחס למערכת התרבותית אליה משתייך המטופל. יש לכבד את צרכיו הייחודיים.

  1. ו. הזכות לפרטיות:

  • זכותו של כל מטופל לטיפול רפואי שייעשה בפרטיות. המטופל זכאי לסרב לנוכחות של זרים, שאינם חיוניים, בעת הבדיקה או הטיפול הרפואי.
  • המטופל זכאי לדרוש כי יכסו את גופו במהלך כל בדיקה או טיפול שהוא מקבל.
  • המטופל זכאי להיות מוצנע ע"י פרגוד בכל תקופת הטיפול הרפואי.
  • המטופל זכאי לבקש נוכחות מלווה בשעת הבדיקה הרפואית, בזמן בדיקת קטין/ה רצוי שהורה יהיה נוכח.​


הצוות הרפואי

מנהל המלר"ד- ד"ר יוסף רודריג

סגנית מנהל המלר"ד- ד"ר אלוירה ​חן

מנהלת הסיעוד- עפרה מקסימוב לבני

סגנית מנהלת הסיעוד- ליטל גמליאל

מנהלנית תפעול- רעות קרפן

מזכירת המחלקה-  רויטל צוקלו  


מילה טובה ממטופלים

 ​​​​​27/02/2025:
 תודה לאחות סבאא חסן תודה על טיפול מעולה 

 ​​​​26/02/2025:
 תודה לאח גיל בן יעקב על טיפול מקסים מקצועי ושירות מעל המצופה

 ​​​​23/02/2025:
 אני רוצה להודות לד"ר שני גור אשר דאגה לי בשעת לילה מאוחרת ועזרה לי בכל בקשה בזכותה חזרתי לבסיס בזמן והצלחתי לצאת למבצע

 ​​​​20/02/2025:
 תודה לאחות דורית לנגפלד ואחות אילונה לייבזון על טיפול מעולה

 ​​​​​20/02/2025:
 תודה לד"ר מורסי גאבר על הטיפול הנפלא 

 ​​​​18/02/2025:
 ברצוני לציין לשבח ולהודות לאחיות טלי בר און ומוריה מורן נחמיאס ולד"ר מוחמד כבהא

​​​​17/02/2025:
 ​תודה לד"ר מוחמד דקה והאח נתנאל שריה הורוביץ על השירות הטוב והיחס המכבד 

 ​​​​16/02/2025:
 ברצוני להודות לד"ר נועה חזן ולאחות גליה חפץ על הטיפול המסור

 ​​​​14/02/2025:
 אני רוצה לציין לשבח את האחות גליה חפץ וד"ר מוחמד כבהא על מקצועיות וההסבר על הכל

​​​​13/02/2025:
תודה לאח מוסטפא מסארוה שליווה אותי לאורך כל השהות של במיון ודאג לי להכל

 ​​​​12/02/2025:
 תודה לאחות עדית טמרליס שטיפלה בי במקצועיות ויעילות, בנוסף תודה רבה לד"ר אוג אלי פראנק גילם דוקלאון שנתן הסבר למצבי בסבלנות ואדיבות

 ​​​​09/02/2025:
 אני רוצה להודות לאחות הילה ספיאן על הטיפול המסור 

 ​​​​09/02/2025:
 תודה לד"ר מוחמד דקה על טיפול מעולה

 ​​​​07/02/2025:
 אני רוצה להודות לד"ר אשרף חליל על הטיפול המסור

 ​​​​04/02/2025:
 רב תודות לד"ר יעקב מצגר על הטיפול המצוין

​​​​03/02/2025:
 תודה לד"ר זן מסרי על טיפול מדהים, יש לי רק מחמאות ותודות לומר לו

 ​​​​02/02/2025:
 תודה לאחות מורן וייס ולד"ר מוחמד כבהא על הטיפול המצוין

 ​​​​02/02/2025:
 תודה לד"ר מוחמד כבהא והאחות אוריה ג'נט כספי על האדיבות והמקצועיות

 ​​​​01/02/2025:
 תודה לאחות מורן וייס על הטיפול הרגיש והאכפתי 

 ​​​​31/01/2025:
 תודה רבה לאחות חיה תחיה סולטן על הטיפול המסור

 ​​​​31/01/2025:
 תודה לאחות יעל וכמן על הטיפול המקצועי

 ​​​​30/01/2025:
 תודה רבה לד"ר דמיטרי רוחובץ שטיפל בי בכבוד אדיבות ומקצועיות
 
 ​​​​27/01/2025:
 תודה לאחות דנה בלוג על הטיפול המסור

 27/01/2025:
 הגעתי היום עם אמא שלי למיון ואני חייבת להגיד לכם שיש פה צוות מנצח במיוחד: ד"ר אשרף חליל במילה אחת ואוו! שאפו ענק ותודה רבה על הכל

 ​​​​26/01/2025:
 שלום רב ברצוני להודות ולשבח את היחס הטוב שקיבלתי מהאח רואי דעאס, הטיפול היה סבלני והכל נעשה בכבוד 

 ​​​​25/01/2025:
 ברצוני להודות על היחס המסור והאכפתי של אחות דורית לנגפלד, היא הייתה אנושית והעניקה לי טיפול שלא מובן מאליו, איזה כיף להתקל באחות כזו מדהימה במערכת הציבורית 

 ​​​​21/01/2025:
 תודה רבה לאח רואי דעאס על טיפול מעולה 

 ​​​​21/01/2025:
 תודה לאחות טלי שטיינפלד על היחס החם בו קיבלה אותי והאדיבות שהפגינה כלפיי

 ​​​​20/01/2025:
 תודה לאחיות טלי שטיינפלד ושרה מזן על הטיפול והמקצועיות

 ​​​​20/01/2025:
 תודה רבה לד"ר מעוז וגשל על הטיפול והמקצועיות

 ​​​​20/01/2025:
 תודה לאחות דורית לנגפלד  אין לי איך לתאר אותה היא פשוט אלופה, גם תחת לחץ היא טיפלה בכולם במקצועיות וחמלה ושלא ראיתי כמותה מעולם

 ​​​​18/01/2025:
 תודה רבה לאחיות רעות אריכא וגליה חפץ על הטיפל המסור

 ​​​​17/01/2025:
 תודה לד"ר חכמת בלעום ולכל הצוות הרפואי על הטיפול המסור

 ​​​​17/01/2025:
 ברצוני להביע את תודתי והערכתי לאחות רעות אריכא וד"ר מוחמד פדילה 
 
 ​​​​14/01/2025:
 שלום אני מבקש למסור לאחות וואפא סעיד טאהא ולכל הצוות המטפל תודה על טיפול מדהים למרות העומס שהיה 

​​​​10/01/2025:
שלום רב ברצוננו להודות ולשבח את האחות טלי שטיינפלד על היחס החם הסבלנות והמקצועיות 

 ​​​​10/01/2025:
 ברצוני לציין את האחות רעות אריכא על תשומת הלב והסבלנות 



האם תוכן זה היה מועיל?

אני רוצה...

לשתף בדוא"ל

להדפיס

יצירת קשר

מזכירות: 7471521 - 09
אגף פנימי: 7472323 - 09
אגף כירורגי: 7472326 - 09
אגף אורתופדי: 7472325 - 09
פקס: 09-7410994

דוא"ל: ShRevitalCh@clalit.org.il

מיקום

בניין מיון קומת קרקע

זקוקים לסיוע?

​​​​במרכז השירות והמידע של מאיר​ אנו נסייע לכם ונעניק הכוונה לכל פונה

אינדקס תחומים רפואיים

​​​הקליקו ​כאן​ ותוכלו לאתר בקלות כל מחלקה, מרפאה ויחידה