יחידות ומחלקות

ריפוי בעיסוק ביחידה להפרעות אכילה

עיסוק: קבוצה של פעילויות תכליתיות בתחומי לימודים, עבודה, פעילויות יום-יום (ADL), משחק, פנאי והשתתפות חברתית. פעילויות אלו מתקיימות בהקשרי זמן ומרחב והן מקבלות ערך ומשמעות על-ידי האדם, החברה והתרבות

בקיצור

1.

אצל ילדות או נערות המתמודדות עם הפרעת אכילה, העיסוק העיקרי הופך להיות ההפרעה עצמה, והיא כוללת טקסים והתנהגויות בלתי מסתגלות המשמרות את מהלך המחלה.

2.

אט-אט האיזון בחייהן מופר כאשר עיסוקים קודמים דועכים בהדרגה והפרעת האכילה הופכת להיות המוקד העיקרי בחיי היום יום שלהן.

3.

ריפוי בעיסוק מסייע להן לשוב לעיסוקים אלו ולהשיג איזון מחודש בחייהן, באמצעות פעילויות משמעותיות אשר דרכן הן מפתחות זהות מחודשת, רוכשות תפקידים בעלי ערך וחווות תחושת מסוגלות.

לטיפול בהפרעות אכילה בריפוי בעיסוק ביחידה להפרעות אכילה בילדים ונוער שלוש מטרות עיקריות:

  1. לספק סביבה בטוחה שבה ניתן להשתתף באופן אקטיבי בפעילויות מולטי-סנסוריות
    השתתפות אקטיבית (doing) בפעילויות טיפוליות המערבות חשיפה וקליטה של מידע מולטי-סנסורי מספקת חוויה אשר מאתגרת מחשבות ואמונות לא מסתגלות.
    הפרעת האכילה שולחת מסרים למטופלת, אך התחושה והחוויה של השתתפות בפעילויות שולחים מסר מתחרה שמטרתו לעורר עניין מחודש בעולם
  2. לספק סביבה שבה התובנות הוורבליות והקוגניטיביות שנלמדו בטיפולי ה-CBT וה-DBT יכולות להפוך להתנהגות חדשה
    בסביבה מוגנת ומכילה, הילדות או הנערות משתתפות בפעילויות שבהן הן יכולות לתרגל ולחוות התנהגויות מסתגלות, כמו: בחירה, קבלת החלטות, פיתרון בעיות, בקשת עזרה, הצבת ציפיות ריאליות, קבלת חוסר שלמות ופיתוח תחושת מסוגלות.
  3. לתרגל הרגלים אשר מסייעים לביסוס עיסוקים ותפקידים בריאים
    הפעילויות שבהם משתמשים המרפאים בעיסוק לקוחות מחיי היום-יום, במטרה לסייע למטופלות לשוב או להגדיר מחדש תפקידים משמעותיים וחשובים בעבורן. ביסוס עיסוקים ותפקידים משמעותיים, מסייעים למטופלות לשנות את האופן שבו הן חושבות על עצמן ועל הסביבה.


מקור מידע:

 http://eatingdisorder.org/treatment-and-support/therapeutic-modalities/occupational-therapy