כללית און-ליין
ידיעות ומחקרים בסורוקה

פורסם בראשונה: 09.03.2022

מלר"ד סורוקה ממשיך להצטיין

על פי סקר שביעות רצון מטופלים של משרד הבריאות לשנת 2021, מלר״ד סורוקה - הפעיל והגדול בישראל, ממשיך להצטיין וממשיך להוביל גם בזמן טיפול ממוצע הקצר מבין בתי החולים הגדולים בישראל.

בקיצור

1.

מלר"ד סורוקה הוא הפעיל והגדול בישראל עם למעלה מ 150 אלף פניות בשנה, ועם זאת, משך הטיפול הממוצע בו הוא הקצר ביותר מבין בתי החולים הגדולים בארץ. כך על פי הדוח האחרון של משרד הבריאות שפורסם לפני כשלושה חודשים.

2.

בסקר שמפרסם הבוקר משרד הבריאות באשר לשביעות רצון מטופלים בחדרי המיון בבתי החולים בישראל, מדורג המלר"ד בסורוקה מקבוצת כללית במקום השני מבין מרכזי-העל בישראל.

3.

הסקר בדק את שביעות הרצון של מטופלים במלר"דים בבתי החולים בישראל באמצעות פרמטרים הקשורים בחוויית המטופל ובהם: זמני המתנה, רצף טיפולי, תנאים סביבתיים, מתן מידע והסבר, יחס וכבוד למטופל, תחושת טיפול בידיים טובות ושביעות רצון כללית.

במהלך שהותם במלר"ד סורוקה, המטופלים עוברים בדיקות אבחון שונות, שבהן: בדיקות מעבדה, בדיקות הדמייה וייעוצים של רופאים מתחומים שונים.
בשנים האחרונות הוטמעו תהליכים רבים לייעול ולשיפור השירות וביניהם

  • פרויקט "מנהל אתר" שבמרכזו הצוות הרפואי והסיעודי מקבלים יחד את המטופל. כבר בשלב הראשוני נקבעת קדימות הטיפול ומתבצע אבחון המשייך כל מטופל לרופא שאחראי עליו במשך שהותו במלר"ד
  • פרויקט הודעות SMS למטופל המעדכנות על תהליכים אותם עובר המטופל במלר"ד.

ד"ר דן שוורצפוקס, סגן מנהל המרכז הרפואי סורוקה ומנהל המיון הפנימי: "ההישג המרשים והמתמשך של המלר"ד בסורוקה שייך לצוותים המטפלים שבו, שעובדים ללא לאות, לצד התמודדות עם מגיפת הקורונה שהצריכה התגייסות נוספת.
אין ספק שכל פעם מחדש הצוות מוכיח כי ניתן להעניק שירותי רפואה מובילים ומתקדמים תוך שמירה על איכות השירות, ויצירת חווית מטופל טובה וחיובית. להישגים המרשימים בהם זוכה המלר"ד שותפים גם מערכים שונים בבית החולים שמסייעים לנו להגיע להובלה זו למען תושבי הנגב״.

ד"ר שלומי קודש, מנהל סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי": צוות המלר"ד מצליח להוביל באיכות רפואית ובשירות מצויין למטופלינו מזה מספר שנים ברציפות. המחלקה לרפואה דחופה מהווה נקודת מפגש ראשוני של המטופל ובני משפחתו עם בית החולים ואיכות הטיפול והשירות במחלקה זו משמעותי ביותר. הישג זה ראוי להערכה רבה והוא מעיד על המאמץ וההתגייסות של עובדי המלר"ד ביחד עם המערכים השונים בסורוקה למתן מענה איכותי, יעיל ומהיר לטובת מטופלינו".