החטיבה לרפואת ילדים

יצירת קשר

טלפון: 08-6400653 
פקס: 08-6365499
דוא"ל: somr30@clalit.org.il
 

שעות פעילות

משרד:
בימים א'-ה' בשעות 8:00 - 16:00
מרפאה רגילה: 
בימי ב' בשעות 8:30 - 12:00
ובימי ג' בשעות 15:00 - 17:00
מרפאה נפרו־אורולוגית משותפת:
ביום ג' הראשון בכל חודש בשעות 13:00 - 15:00
הזמנת תור:
בימים א'-ה' בשעות 12:00 - 15:00

מיקום

​בבניין מרפאות ילדים, קומת קרקע. במפה: בניין 41 באזור 4 - ירוק

מרפאה לנפרולוגיית ילדים

שירותי אבחון, טיפול ומעקב בתחום מחלות כליה ודרכי השתן של תינוקות, ילדים ומתבגרים

רופאה ומטופלת במרפאה

צוות המרפאה

  • רופאים בכירים:

    ד''ר רותי שרייברד''ר חנה שלו
  • אחות אחראית:

    גב' צילה צ'צ'יק
  • אחות מרכזת דיאליזה ילדים והשתלות כלייה:

    גב' ג'ולייט חדד
  • מזכירה אחראית:

    גב' סברינה דקל

​צוות המרפאה לנפרולוגיית ילדים מטפל במגוון מחלות כגון:

  • מומים מולדים בדרכי השתן,
  • מחלות דלקתיות וזיהומיות (כולל זיהומים חוזרים בדרכי השתן),
  • מחלות תפקודיות בכיס השתן (למעט הרטבות לילה),
  • לחץ-דם גבוה,
  • בעיות אלקטרוליטיות ייחודיות,
  • אי-ספיקת כליות
  • מעקב אחר מושתלי כליה.


המרפאה מפעילה תכנית בירור ייחודית לילדים עם אבנים בדרכי השתן. במרפאה עוקבים ומטפלים גם בילדים עם הפרעה תפקודית קשה בכיס השתן (שלפוחית נאורוגנית), כולל הדרכה לביצוע צינתורים לסרוגין של כיס השתן. ילדים כאלה או אחרים שלגביהם נשקלת חלופה ניתוחית - אורולוגית עוברים בירור במשותף עם אורולוג מומחה במסגרת מרפאה משותפת, אורולוגית־נפרולוגית לילדים ובהנחייתו של ד''ר איגור רומנובסקי מהמחלקה האורולוגית.
צוות המרפאה מפעיל שיטה רב תחומית לטיפול באמצעות דיאליזה בחלל הבטן (דיאליזה פריטונאלית) ביתית בחולי אי-ספיקת כליות סופנית.


ילדים עם בעיות אורולוגיות קלות ומבודדות, כגון היפוספדיאס ובעיות בעורלה או באשכים מופנים ישירות
למרפאה האורולוגית (היפוספדיאס) או למרפאה כירורגית ילדים (בעיות באשכים או בעורלה).

במסגרת המרפאה אין מטפלים בבעיות הבאות:

  • היפוספדיאס ובעיות אחרות בשופכה - הטיפול במסגרת המרפאה האורולוגית

  • בעיות בעורלה או באשכים - הטיפול במרפאה כירורגית ילדים

  • הרטבת לילה ראשונית - מרפאת הרטבה מנוהלת על־ידי פסיכולוג, קיימת באזור הדרום דרך הביטוח המשלים וניתנת במרפאה המחוזית

אופן הפנייה למרפאה:

  • רופא מטפל בקהילה שולח הפניה בפקס או בדואר

  • במקרים דחופים הרופא המטפל יוצר קשר ישירות עם רופא המרפאה

  • ביום הביקור יש להביא מכתב ההפניה וטופס התחייבות כספית מהקופה המבטחת

  • מומלץ מאד להביא את צילומי אולטרה־סאונד שבוצעו בקהילה