יחידות ומחלקות

אכילה נכונה בל"ג בעומר

חגיגות האוכל ביום העצמאות עדיין לא נשכחו וכבר מגיע ל"ג בעומר ואיתו סיבות נוספת לאכול והרבה...

לפני שמתיישבים סביב המדורה, מומלץ לשים לב להמלצות היחידה לתזונה ודיאטה לתזונה נכונה בל"ג בעומר.

 

בשר

ישנם סוגים רבים של בשר שחלקם עשירים בקלוריות, בשומן רווי ובכולסטרול, כגון: אנטריקוט שפונדרה, כבש אברים פנימיים, בשר טחון מעובד, נקניקיות, המבורגר וקבב קנויים, בשר טחון מעובד ונקניקיות. לכן, מבין סוגי הבשר המומלץ להעדיף עוף, פרגיות, הודו ודגים. אם בוחרים בבשר בקר מומלץ להעדיף חלקים רזים כמו: צלעות, כתף (מספר 4) סטייק פילה (מספר 12), סינטה (מספר 11) והמבורגר, קבב, שווארמה ונקנקיות שהוכנו בבית.


ירקות ופירות

מלבד הבשרים, מומלץ לצלות על מנגל או לעטוף בנייר כסף ולשים על האש סוגים שונים של ירקות ופירות.

פחממות

מומלץ לתבל ולעטוף בנייר כסף תפוחי אדמה וקלחי תירס ולשים על האש.

שתייה

חשוב לשתות כמויות מספיקות של נוזלים. מומלץ לשתות משקאות ללא סוכר כמו מים, סודה ומשקאות דיאט תוססים לחסוך בכך קלוריות רבות.

מרשמלו

משקל של יחידה אחת כ־7 גר' והיא מכילה כ־20 קלוריות. מרשמלו טעים על האש ויכול להחליף מתוקים אחרים עשירי קלוריות.


ערך קלורי של מאכלים לדוגמה:

  • כנפי עוף - 100גר' (2 יחידות) - 300 קלוריות
  • נקניקיות - 85 גר' - 200 קלוריות
  • המבורגר - 80 גר' - 180 קלוריות
  • קבב - 40 גר' - 90 קלוריות
  • חזה עוף במרינדה - 150 קלוריות
  • סטייק - 200 גר' - 450-300 קלוריות
  • כף אחת של חומוס או טחינה מוכנה - 50 קלוריות
  • פיתה אחת - 240 קלוריות.

אז... אין להגזים בכמויות שאוכלים!