כללית שלי
הלידה מתחילה

פעילות גופנית בהריון ולאחר הלידה

נשים החוות הריון תקין - מומלץ מאד כי יבצעו פעילות גופנית במהלך ההריון.

בתקופת ההריון חלים שינויים גדולים בכל מערכות הגוף. בנוסף, עליה במשקל גורמת לעומס על איברי הגוף ולשינויים ביציבה. פעילות גופנית תסייע להרגשה טובה ותקל על תחושות שליליות.

פעילות גופנית יכולה להקל ואף למנוע כאבי גב, לשפר את זרימת הדם, להגמיש ולהוות הכנה טובה ללידה.

פעילות גופנית מיועדת לנשים שההריון שלהן תקין!!! בשום אופן אין ליטול סיכונים ולבצע פעילות גופנית כשההריון אינו תקין, או כאשר קיים סיכון כלשהוא לאישה, לעובר או לתהליך ההריון כולו.

יש לזכור שלגוף מנגנוני הגנה בריאים, כאשר משהו לא מתאים לו או לא טוב לו הגוף מתריע. אם הפעילות נעימה ומשפרת את ההרגשה אז היא מומלצת.

לאחר הלידה פעילות גופנית מסייעת ל:

  • ריפוי בהתאוששות  מהירה
  • שיפור התחושה הגופנית והנפשית
  • התמודדות עם הדרישות הכרוכות בטיפול בתינוק