מידע שימושי

שאלות ותשובות

שאלות ותשובות - בית רבקה

שאלות ותשובות

  • מאיזה קופות חולים ניתן להגיע לשיקום בבית רבקה?

    בית החולים מקבל מטופלים לשיקום בבית רבקה מכלל קופות החולים. ההגעה מותנית באישור של הוועדה המחוזית מטעם קופת חולים כללית או כל קופה אחרת.

  • מה הליך הקבלה לשיקום בבית החולים?

    בית החולים מקבל מטופלים רק לאחר קבלת אישור של הוועדה המחוזית מקופת החולים. המטופל צריך להעביר את בקשתו לאשפוז עם הטפסים הרלוונטיים לוועדה המחוזית אשר מאשרת את הגעת המטופל לבית רבקה. את הבקשה ניתן להעביר דרך אחיות סוציאליות בבית החולים הכללי או באמצעות רופא משפחה.

  • מה משך זמן האשפוז של חולה בבית החולים?

    משך זמן האשפוז במחלקה הינו בהתאם למצבו הרפואי והתפקודי של החולה ובהתאם לכך ייקבע תאריך סיום האשפוז במחלקה. המטופל בפיקוח צמוד לאורך כל זמן שהותו בבית החולים על ידי צוות רפואי אשר מקבל את ההחלטה מתי לשחררו. עם ההחלטה יקבלו המטופל ובני משפחתו הודעה על תאריך השחרור. צוות המחלקה וכן העובדת הסוציאלית יידעו מוקדם ככל הניתן את המטופל ומשפחתו לגבי מועד שחרורו מהאשפוז ויתכננו איתם את המשך הקשרים עם שירותי הקהילה.

  • האם בית החולים מאשפז חולים סיעודיים?

    בית החולים הינו מרכז רפואי גריאטרי לשיקום חולים ואינו בית אבות סיעודי. חלק ממחלקות בית החולים מוקצות לטובת חולים אשר הינם בגדר סיעודי מורכב הזקוקים להשגחה רפואית 24 שעות ביממה.

  • למי ניתן לפנות עבור שאלות בנושא דת וכשרות?

    הנהלת בית חולים בית רבקה בשיתוף רב בית החולים ומחלקת דת וכשרות של שירותי בריאות כללית, פועלים יחד להסדרה ופיקוח של שירותי הדת הניתנים בבית החולים.
    בכל שאלה ובקשה ניתן לפנות לרב בית החולים הרב ראובן שפירא בטלפון 0546323175 או למשגיח בית החולים הרב מאיר גלבר 0506766300

  • מה מדיניות בית החולים בנוגע לחופשות, יציאה לאירועים, שבתות וחגים?

    צוות בית החולים מקדם בברכה חופשות של חולים ויציאה לאירועים, אך כל בקשה נבדקת באופן פרטני ומאושרת לפי מצבו של המאושפז.

  • האם אפשר ללבוש בגדים פרטיים בבית החולים?

    בית החולים מאפשר ואף מעודד ללבוש בגדים פרטיים דבר המעלה את מצב רוחו של המטופל. אך, כיבוס הבגדים מתבצע באופן פרטי בבית, בית החולים אינו מספק שרותי כביסה פרטניים.

  • האם בני המשפחה יכולים לאכול בחדר האוכל של העובדים?

    על מנת להקל על בני משפחות המאושפזים, בית החולים מאפשר להם לסעוד את ארוחת הצהריים בחדר האוכל של בית החולים. בכדי להיכנס לחדר האוכל, יש לרכוש תלושי אוכל במשרד הקבלה.

  • באלו מצבים רפואיים ניתן לפנות לטיפול בבית חולים בית רבקה?

    בית החולים צבר במהלך שנות קיומו ידע וניסיון רב בטיפול ובשיקום של החולה המבוגר.
    חמשת תחומי השיקום העיקריים בבית החולים:
    שיקום נוירולוגי – שיקום לאחר אירוע מוחי.
    שיקום אורתופדי – שיקום לאחר שבר במרפק הירך, ניתוח להחלפת מפרק או לאחר קטיעות גפיים.
    שיקום כללי – לאחר אשפוז ממושך בבי"ח כללי.
    שיקום נשימתי והנשמה ממושכת – טיפול בחולים מונשמים עם שיעורי גמילה גבוהים.
    סיעוד מורכב.

  • האם אפשרי להיות נוכח בעת ביקורי הרופאים והטיפולים השיקומיים?

    בית החולים רואה במעורבות המשפחה חלק חיוני לטובת החלמתו של המטופל, אפשרי ואף מומלץ להיות נוכח בזמן ביקורי הרופאים והטיפולים השיקומיים. אך, בכדי לאפשר לצוות המחלקה להעניק טיפול איכותי ואישי למאושפז, בית החולים מקפיד כי בשעות הטיפול רק מבקר אחד ישהה עם המטופל.

  • האם אפשרי לקבל מידע רפואי בטלפון?

    לפי חוק זכויות החולה בישראל מידע רפואי נמסר רק לחולה עצמו, או לקרוב משפחה שהוסמך על ידו לקבל את המידע. במידה והחולה אינו כשיר, יימסר המידע רק לאפוטרופוס שמונה כחוק על ידי בית משפט. בשום מקרה, לא יימסר מידע רפואי בטלפון.

  • האם במהלך האשפוז ממשיכים את הטיפול התרופתי הקבועה?

    לאורך כל האשפוז המטופל נמצא במעקב תמידי ע"י צוות רפואי אשר עוקב גם אחר איזון הטיפול התרופתי ובמידת הצורך משנה את מינון וסוג הטיפול.

  • מהם שעות הביקור בבית החולים?

    שעות הביקור בכל המחלקות מ- 10:00 ועד 20:00, למעט במחלקות ו'1, ו'2: 10:00 – 14:00, 16:00 – 20:00. במוצ"ש שעות הביקור יסתיימו בשעה 21:00.
    מנוחה הינה חלק חשוב בתהליך ההחלמה. על מנת לאפשר את שעות מנוחת הצהריים של המטופלים, מתבקשים המבקרים להימנע ככל האפשר מביקורים בין השעות 14:00-16:00.

  • האם שומרים על כשרות בבית החולים? האם קיימת התייחסות למועדי ישראל?

    בבית החולים נשמרת הכשרות בפיקוחם של רבני המחלקה לדת וכשרות של קבוצת "שירותי בריאות כללית".
    בית הכנסת הנמצא בקומת הקרקע עומד לשירות ציבור לקוחותינו בשבתות וחגים. מחלקת דת וכשרות בשיתוף צוות המחלקה מקיימת את מועדי ישראל ומנהגי הדת במחלקות עצמן. לפרטים נוספים ניתן לפנות לרב בית החולים הרב ראובן שפירא בטלפון 0546323175 או למשגיח בית החולים הרב מאיר גלבר 0506766300

  • עובד/ת זר/ה שמגיע/ה עם המאושפז – מה המדיניות?

    בית החולים מבין את צורכו של המטופל והרגלו לתמיכה של עובד/ת זרה אשר מסייע/ת לו במהלך האשפוז. על כן, בית החולים מאפשר לעובד/ת זרה לשהות ליד המאושפז לאורך היום בין השעות 08:00-20:00 .

  • כמה זמן מראש מודיעים לגבי שחרור של חולה?

    משך האשפוז בבית החולים תלוי בחומרת המחלה, במידת היכולת ושיתוף הפעולה של המאושפז. התקדמותו ומצבו הרפואי נמדדים במשך כל זמן האשפוז בבית החולים על ידי כל אחד מאנשי הצוות המטפל. בהתאם לכך, בישיבת צוות רב מקצועי נקבע גם תאריך סיום האשפוז, השחרור והתאמתו למסגרת המתאימה באופן הטוב ביותר למשוחרר. צוות המחלקה וכן העובדת הסוציאלית יידעו מוקדם ככל הניתן את המטופל ומשפחתו לגבי מועד שחרורו מהאשפוז ויתכננו איתם את המשך הקשרים עם שירותי הקהילה.

  • האם מקבלים העתק של התיק הרפואי בזמן השחרור?

    ביום השחרור יינתן לחולה המשתחרר סיכום מחלה ופירוט הטיפול שניתן במהלך האשפוז. צוות המחלקה עומד לרשות המשתחרר להסברים ככל שיידרש.

  • האם מקבלים הנחיות להמשך טיפול לאחר השחרור?

    כחלק מההכנה לשחרורו יקבל המאושפז הסבר על היחידות להמשך טיפול של קופת החולים בה הוא מבוטח. יחידות אלה מספקות למבוטח את המשך הטיפול לאחר שחרורו מבית החולים במסגרת מכונים ומרפאות או בביתו של המבוטח על פי מידת תפקודו.