מידע למטופל

מידע למתאשפז

עם אשפוזך בבית החולים, ברצוננו להציג בפניך מידע חיוני על נהלי בית החולים, השהות במחלקות האשפוז ושירותים נוספים לנוחיותך ולנוחיות בני משפחתך.

מידע למתאשפז

קליטה במשרד הקבלה

משרד הקבלה אחראי על קבלת מטופל ועל פתיחת תיק.
לאחר הרישום במשרד הקבלה, יש לפנות למחלקה להמשך קליטת המאושפז.

צוות משרד הקבלה עומד לרשות המאושפזים ובני משפחותיהם,
בימים א'-ה' 16:00-8:00, בימי ו' ובערבי חג 12:00-8:00
טלפונים:
03-9373918
03-9373919
03-9373921

הקליטה במחלקה

עם קבלת מאושפז למחלקה, תבוצע בדיקה והערכה רפואית על ידי רופא המחלקה ואחות.
התיק הרפואי, שיגיע עם המאושפז מבית החולים הכללי, יאפשר לצוות ללמוד על העבר הרפואי, נוסף על המידע שיעביר להם המאושפז או אדם מטעמו, עם קבלתו לאשפוז.

הבדיקה, הנעשית על ידי צוות המחלקה, כוללת את המצב הרפואי, את יכולת התפקוד ומרכיבים נוספים העוזרים לצוות לקבל את תמונת המצב ולהכין את תכנית השיקום והטיפול.

במקביל לבדיקה, תתבצע הקליטה במשרד הקבלה. צוות המשרד יקבל מהמאושפז או מבני משפחתו את הפרטים החיוניים לקליטתו ולזמן שהותו בבית החולים, יחתים על טופס הסכמה לאשפוז ויסדיר את פרטי התשלומים במקרים הרלוונטיים.
צוות משרד הקבלה מעמיד לרשות המאושפז ומשפחתו שירותים נוספים, כגון הפקדות דברי ערך, קניית תלושי אוכל לבני המשפחה, קבלת אישורים להשאלת ציוד ביציאה לחופשה ועוד.

תהליך השיקום במחלקה

בתום בדיקתו וקליטתו במשרד הקבלה, יעדכן צוות המחלקה את המאושפז ואת בני משפחתו בתכנית השיקום הצפויה לו. כמו כן, יוסברו נהלי המחלקה, כגון: שעות ביקור רופאים, שעות הקבלה של מנהל המחלקה ושל שאר הצוות, זמני הארוחות, זמני הביקור ועוד.

תכנית השיקום נקבעת באופן אישי ומותאמת לפי צרכיו הרפואיים של המאושפז,הנובעים ממחלתו. בתכנית משתמשים במדד להערכה תפקודית המלווה את המאושפז מיום קליטתו במחלקה והבודק את קצב השיפור ואת התקדמותו. צוות המחלקה דן ברמת ההתקדמות ובודק אותה במהלך ישיבות צוות רב מקצועיות ומעדכן את התכנית באופן שוטף.

סדר היום במחלקה

לאחר השכמה וארוחת בוקר יעברו המאושפזים למכוני השיקום, על פי תכנית המותאמת להם אישית: לטיפול פיזיותרפי, לריפוי בעיסוק, לקלינאות תקשורת, לחדר הכושר ולקבוצות היום.
לאחר ארוחת הצהריים יחזרו המאושפזים לחדרים למנוחה, ושעות אחר הצהריים יוקדשו לביקורי המשפחות ובחלק מהמקרים לתרגולים נוספים.

חשוב לציין כי לעיתים משתנה סדר היום, בהתאם למצב המאושפז ולצרכיו האישיים.

שירותים נוספים למתאשפז ולבני משפחתו

סידורי האשפוז
בבית החולים מיטות אשפוז המותאמות באופן אישי לצרכי כל מטופל וארונית לשמירת חפצים אישיים. בצמוד לכל מיטה קיים פעמון לקריאה לאחות במקרה הצורך. כמו כן, בכל מחלקה פיג'מות במידות שונות לנוחיות הלקוחות. עם זאת, ניתנת אפשרות להשתמש בבגדים אישיים לטובת העצמת הרגשתו הטובה של המטופל. את הבגדים האישיים יש לכבס בבית.
למאושפזים המקבלים טיפול פיזיותרפי רצוי להביא אימונית ונעליים נוחות בהתאם להנחיות הצוות.

מזון
בית החולים מספק למאושפזים ארוחות כשרות לפי צרכיהם, על פי הנחיות הרופא המטפל ובעזרת שירות הדיאטניות של בית החולים. המשפחות מתבקשות להימנע מלהביא לבית החולים אוכל מכל מקור שהוא, על מנת שלא לפגוע בטיפול הרפואי ובכשרות, הנשמרים בבית החולים.
באפשרות בית החולים לספק מנות "גלאט- כשר" למטופלים המעוניינים בכשרות מהודרת.

דת וכשרות
בבית החולים נשמרת כשרות בפיקוחם של רבני המחלקה לדת וכשרות של "כללית".
בית הכנסת הנמצא בקומת הקרקע עומד לשירות ציבור לקוחותינו בשבתות ובחגים. מחלקת דת וכשרות בשיתוף  צוות המחלקה מקיימת את מועדי ישראל ואת מנהגי הדת במחלקות עצמן.

דואר
באפשרות המאושפז לקבל את הדואר האישי שלו גם במהלך האשפוז בבית החולים. מכתבים וחבילות נמסרים למטופל באמצעות המחלקה. חשוב למסור לשולחים את השם המדויק ואת שם המחלקה, על מנת להבטיח את הגעתו של הדואר במהירות המרבית.

שירותי  WI FI
בית החולים מציע למטופלים ובני משפחותיהם אפשרות לגלוש באינטרנט ללא תשלום  באמצעות WI FI.
שירות גלישה חופשית ברשת האלחוטית – "WI-FI" אפשרית במתחם הלובי בכניסת בית החולים.

מנוחה וביקורים
שעות הביקור בכל המחלקות  מ-10:00 ועד 20:00, למעט במחלקות ו'1, ו'2: 10:00 – 14:00, 16:00 – 20:00. במוצ"ש שעות הביקור יסתיימו בשעה 21:00.

על מנת לאפשר לצוות המחלקה להעניק טיפול איכותי ואישי למאושפז, אנו מקפידים כי בשעות הטיפול רק מבקר אחד ישהה עם המטופל.
מנוחה הינה חלק חשוב בתהליך ההחלמה. על מנת לאפשר את שעות מנוחת הצהריים של המטופלים, מתבקשים המבקרים להימנע ככל האפשר מביקורים בין השעות 16:00-14:00.

שמירת דברי ערך
אנו ממליצים כי מלוויו של המאושפז ייקחו כסף ודברים יקרי ערך לפני הגיעו לאשפוז. הנהלת בית החולים אינה אחראית לאובדן או לגניבת חפצים יקרי ערך. במקרה הצורך ניתן להפקיד ציוד זה במשרד הקבלה בבית החולים. חשוב ליידע את צוות המחלקה על שיניים תותבות, על מכשירי שמיעה ועל משקפיים.

השאלת ציוד
בעת יציאה לחופשה יש להתייעץ עם המטפלים לגבי ציוד מיוחד שהמטופל יזדקק לו במשך החופשה. השאלת הציוד נעשית באמצעות משרד הקבלה ובתמורה להשארת צ'ק פיקדון או פרטי כרטיס אשראי.
חל איסור להוציא ציוד מחוץ לכותלי בית החולים ללא אישור.

קפטריה
בקומת הכניסה של בית החולים ממוקמת קפטריה שבה ניתן לרכוש דברי מתיקה, כריכים ושתייה.
הקפטריה פתוחה בימים א'-ה' מ-9:00 עד 19:30 בימי ו' מ-9:00 עד 13:30.
כמו כן, בקומת הכניסה נמצאות מכונות שתייה וחטיפים.

חדר אוכל למשפחות
על מנת להקל על בני משפחות המאושפזים, אנו מאפשרים להם לסעוד את ארוחת הצהריים בחדר האוכל של בית החולים. על מנת להיכנס לחדר האוכל יש להצטייד בתלושי אוכל, שאותם ניתן לרכוש במשרד הקבלה.

חנות לאביזרי עזר
בבית החולים נמצאת חנות למכירת ציוד רפואי מטעם עזר מציון. בחנות ניתן לרכוש ציוד רפואי, שיקומי ומוצרי ספיגה במחירי עלות, החנות ממוקמת בלובי בית החולים.
שעות פתיחה:
בוקר: ימים א'-ה' 12:30-9:00
אחה"צ: יום א' 18:30-16:00
טלפון: 03-9373875