כללית און-ליין
מרפאות חוץ

פורסם בראשונה: 18.05.2021

    מאת:
  • ד"ר דניאל דליות

ייעוץ מרחוק בגריאטריה

המומחים של בית רבקה מעניקים ייעוץ גריאטרי וירטואלי ללקוחות כללית במחוזות דן-פתח תקווה ואילת. המטופלים יכולים להתייעץ עם רופא גריאטר מומחה בשיחת וידאו מכל מקום ולקבל סיכום של השיחה, הפניות, מרשמים ועוד, והכל באפליקציה קלה וידידותית למשתמש

רפואה מרחוק (Tele Medicine) היא תחום מתפתח, הקסם הזה שמאפשר לדבר עם הרופא בשיחת וידיאו בלי לצאת מהבית הוא בלתי נתפס לפעמים, בוודאי כשמדובר באוכלוסייה מבוגרת עם גישה חשדנית יותר כלפי טכנולוגיה. השירות כמובן לא יכול להחליף בצורה מלאה את המפגש הפרונטלי עם הרופא ואת הבדיקה הגופנית, אבל הוא מאפשר להתייעץ בשיחת וידיאו באופן מהיר ונגיש, ויעיל, גם אחרי תקופת הקורונה.

מהו שירות ייעוץ מרחוק של בית רבקה?

למעשה מדובר בשיתוף פעולה של בית החולים מקבוצת כללית למרפאות הרשת במחוז הקרוב (שנקרא מחוז דן-פתח תקווה) ושל מחוז אילת. באמצעות שיתוף הפעולה הזה, לקוחות כללית שרופא המשפחה שלהם קבע כי הם זקוקים לבדיקה או לייעוץ של רופא גריאטר יכולים לקבל את הייעוץ הזה אונליין, בשיחת וידאו עם אחד המומחים של בית רבקה שנחשבים למובילים ביותר בתחום.

הייעוץ נעשה בווידאו כך שניתן לראות ולשמוע את הרופא, ניתן גם לבצע את הייעוץ כאשר בן אדם קרוב נמצא ליד המטופל כדי לסייע בהיבט הטכני וגם כדי להבין טוב יותר את דברי הרופא (כמובן שהימצאות של מלווה חייבת להיות בהסכמה מפורשת של המטופל, שכן מדובר במידע רפואי אישי השייך למטופל בלבד).

כדי להתייעץ עם הרופא הגריאטר יש צורך בסמארטפון (טלפון חכם) ובו להוריד את היישומון (אפליקציה) הייעודי לייעוץ שנקראת מרפאה וירטואלית.

מה רואים המטפל והרופא בזמן שיחת הייעוץ מרחוק?

  1. הרופא היועץ יושב בחדר שלו עם שני מחשבים - אחד לצורך שיחת הווידאו עם המטופל ואחד לצורך קריאת פרטים רפואיים על המטופל, תיעוד בתיק הרפואי, כתיבת סיכום הייעוץ ומתן המלצות.
  2. המטופל (שבשיחות רבות נעזר במלווה צמוד – בן משפחה או מטפל אישי), מתקשר עם הרופא בעזרת קישור נוסף שנשלח למספר הטלפון שלו שמועדכן במערכות כללית מספר דקות לפני התור המיועד.
  3. בתום הפגישה הרופא מתעד את הביקור בתיק הרפואי ושולח לרופא המטפל או למטופל ולמלווה את סיכום הביקור.

במסגרת השירות ניתן לבקש ולקבל מכתבים שונים, למשל מכתב לביטוח לאומי, בנושא של עזרה ביתית, או הגברת עזרה וזאת על-פי שיקול דעת רפואי כמובן. 

כך זה נראה:

תמונה 1 - מסך הכניסה שבו יש להזין את פרטי המטופל.

ייעוץ מרחוק - מסך הכניסה

תמונה 2 -"חדר ההמתנה הווירטואלי" לרופא המייעץ:ייעוץ מרחוק - הדמיה של השירות 2

תמונה 3 - הדמיה של שיחת היעוץ עם הרופא:online1.jpg

איך פונים לשירות?

כדי לקבל ייעוץ של רופא גריאטר מבית רבקה יש לקבל תחילה הפניה לשירות זה מרופא המשפחה בכללית.

לאחר קבלת ההפניה יש לפנות למשרד מרפאת האם בכללית ולבקש מהם לתאם את התור לפגישת הייעוץ הווירטואלית עם המומחים של בית רבקה.

אם אתם מעוניינים לתאם את התור בעצמכם – עליכם לשלוח את ההפניה שקיבלתם מהרופא לפקס:03-6179368, ולהתקשר לטלפון: 03-7330206 כדי לוודא כי ההפניה הגיעה.

לאחר שקיבלה את ההפניה (בפקס או ישירות ממשרד המרפאה של המטופל) מזכירות השירות הגריאטרי של מחוז דן-פתח תקווה יוצרת קשר טלפוני ומתאמת את מועד התור הרצוי למטופל.

בעת השיחה היא גם מדריכה כיצד להוריד את האפליקציה וכיצד עובד השירות.

מה צריך כדי להשתמש בשירות?

סמארטפון – טלפון חכם שבו ניתן להתקין את האפליקציה. (להורדת האפליקציה לחצו כאן).

מה צריך להכין לפני השיחה?

1. להוריד את האפליקציה דרך הקישור שקיבלתם עם ההודעה הראשונה על קביעת התור.

2. להכין את מספר תעודת זהות של המטופל ואת שנת הלידה שלו.

3. יש לוודא שמספר הטלפון הנייד שקיים במערכת של מרפאת האם בכללית אכן תואם את מספר הנייד ממנו תתבצע השיחה לצורך אימות נתונים בעת התור.

ניתן לעדכן את מספר הטלפון של מטופלים בכללית באמצעות כניסה לתיק הרפואי האישי באפליקציית כללית או באתר כללית און־ליין או בטלפון למוקד שירות הלקוחות של כללית 2700*.

האם השירות עולה כסף?

לא.

על מה ניתן ואף מומלץ להתייעץ בייעוץ מרחוק?

ניתן לדון במצבים של דיכאון, ירידה קוגניטיבית, אי-שקט במטופל עם דמנציה, בעיית שינה, קשיי הליכה, קשיי מעברים, לדון במצבים שונים של ירידה תפקודית.

אפשר לדון עם הרופא בנושא של תרופות, תרופות הולמות, תרופות מיותרות וכדומה.

מהן שעות הפעילות?

הייעוץ מרחוק ניתן בימי רביעי החל מהשעה 08:00 עד 15:00.

מיהם אנשי הצוות שנותנים את השירות? עם אילו רופאים אדבר?

מדובר ברופאים מומחים בגריאטריה העובדים בבית רבקה.

איפה ניתן לראות את סיכום השיחה, ההפניות, ואת המרשמים?

תוכן השיחה עם המטופל ובן משפחתו נרשם בתיק הרפואי ונשלח לרופא המפנה. לפי בקשה ניתן גם לשלוח למייל של המטופל או בן משפחתו.

הפניות ומכתב לביטוח לאומי, אף הם נמצאים בתיק המטופל אצל רופא המשפחה או הרופא המפנה. לפי בקשה ניתן גם לשלוח למייל של המטופל או בן משפחתו במידת הצורך.

מילה אישית לסיום, אנחנו יודעים כי לעיתים מטופלים מעדיפים את המפגש הפרונטלי, לפעמים יש בעיות בהורדת האפליקציה ולעיתים הדברים לוקחים קצת יותר זמן בגלל בעיות אינטרנט וכדומה. אך למרות כל זאת, אפשר לומר שמדובר בשירות נהדר שמאפשר למטופל להישאר בבית ולשוחח עם הרופא שלו מכל מקום.