שם המרצה: שגית יצחקי קדם
שם הקורס: לפגוש את קליין
חצי קורס סמסטריאלי, שנה א'.
Bio
פסיכולוגית קלינית ופסיכואנליטיקאית של ילדים ומבוגרים. מטפלת במבוגרים, ילדים והורים בקליניקה פרטית. מלמדת בכמה מסגרות ללימודי פסיכותרפיה: מרכז ויניקוט, מסלול קליין, ובתכנית לחשיבה התפתחותית פסיכואנליטית במרכז הלימודים של החברה הפסיכואנליטית בישראל. מתעניינת בחשיבה של קליין וממשיכיה, ובטיפול הפסיכואנליטי בילדים על הרצף האוטיסטי.
תיאור הקורס
במסגרת הקורס (חצי קורס) אתמקד בהכרות עם קליין האשה והתאורטיקנית, ובתרומות המרכזיות שלה לחשיבה הפסיכואנליטית: המצאת טכניקת המשחק; השתתת הפעילות הנפשית על המאבק בין דחף החיים לדחף המוות; ושתי העמדות - העמדה הפרנואידית סכיזואידית והעמדה הדפרסיבית- המציגות אופנויות שונות של התארגנות המבנה הנפשי.
רשימת קריאה:
Klein. M. (1955). The Psycho-Analytic Play Technique: Its History and Significance. In: New Directions in Psychoanalysis, Routledge, p. 3-22
קליין מ. (1958). על אודות ההתפתחות של התפקוד הנפשי. בתוך: מלאני קליין, כתבים נבחרים ב', בעריכת: יהושע דורבן ומירב רוט. הוצאת "תולעת ספרים". 2012 עמ' 253-269.
קליין מ. (1940). אבל ביחס למצבים מאנים דפרסיביים. בתוך: מלאני קליין, כתבים נבחרים, בעריכת: יהושע דורבן. הוצאת "תולעת ספרים". 2002 עמ' 94-121.
קליין מ. (1946). הערות לכמה מנגנונים סכיזואידים. בתוך: מלאני קליין, כתבים נבחרים, בעריכת: יהושוע דורבן. הוצאת "תולעת ספרים". 2002 עמ' 177-203.
קליין מ. (1936). הרצאה 1: עקרונות מנחים. בתוך: על הטכניקה, הרצאות מאת מלאני קליין. בעריכת ג'ון שטיינר.
עריכה מדעית בעברית: ענת פלגי הקר ויפעת איתן פרסיקו. הוצאת "תולעת ספרים". 2023 עמ' 33-47.