תלמסיה

מטרות


  1. הענקת האפשרות לכל תלמיד מאושפז, ללמוד על פי צרכיו ומשאלותיו, ובהתאם לתכנית הלימודים של המסגרת החינוכית שבה הוא לומד.
  2. הנעת התלמידים ללמידה במטרה לשמור על הרצף הלימודי שנקטע עקב האשפוז.
  3. סיוע לתלמידים בשימור ובטיפוח כישוריהם ומיומנויותיהם בתחום הקוגניטיבי, הרגשי והחברתי.
  4. טיפוח כישורים אשר יתרמו להם בהתמודדות עם מצבם במהלך האשפוז.
  5. סיוע לתלמידים בשמירה על קשר חברתי ולימודי עם חבריהם ועם המסגרות החינוכיות שלהן הם משתייכים, ואליהן הם עתידים לחזור.
  6. עידוד בני המשפחה של הילדים למעורבות ולשותפות בתהליכים החינוכיים.
  7. שילוב הילדים במסגרות החינוכיות.
  8. סיוע לתלמידים המאושפזים בהתמודדות הרגשית עם חוויית המחלה והאשפוז, והענקת האפשרות לפרוק את מצוקותיהם בעזרת אמצעים חינוכיים.
  9. הענקת האפשרות לחוות חוויות מהנות ומתקנות אשר יקלו על חוויית האשפוז.
  10. פיתוח תחומי עניין ותחביב.
  11. ניהול אורח חיים בצל המחלה.

    מאפיינים פדגוגיים-חינוכיים וארגוניים
  • המרחב החינוכי עובד במקביל למסגרת הרפואית, שתיהן פועלות בשותפות מלאה.
  • אוכלוסיית התלמידים היא הטרוגנית - רב־גילית הכוללת ברובה תלמידים מהחברה הערבית.
  • במרחב החינוכי פועלת מורה מטעם משרד החינוך, דוברת השפה הערבית.
  • הלמידה מתבצעת באופן פרטני בהתאם ליכולות התלמידים אך מעודדת עבודה בקבוצות בשיתופי פעולה בין התלמידים על מנת ליצור תחושת שייכות , אחדות וחברות.
  • כיתות הלימוד מהוות סביבות חדשניות, מעוררות עניין, עשירות באמצעים טכנולוגיים, מדעיים ואמנותיים ומאתגרות ללמידה. לרשות התלמיד מגוון רחב של תחומי עניין
  • התמיכה החינוכית מתבצעת בשיתוף מלא עם התלמיד והוריו על־פי רצונותיו.


אני רוצה...

לתרומה

הדפסה

לשלוח לחבר