מכונים

ישיבה נכונה מול מחשב

אנו מבלים כשליש מחיינו בישיבה על כסא. ישיבה עם תמיכה מירבית לאברי הגוף תפחית עומסים ותמזער נזקים למערכת שלד-שריר.

המלצות לישיבה נכונה

מומלץ לשבת כך שהירכיים, הברכיים והקרסוליים, יהיו בזוית של 90-100 מעלות.
גובה המושב צריך לאפשר תמיכה מלאה של כפות הרגלים על הרצפה, או על הדום.
עומק המושב צריך לאפשר את תמיכת הירכיים עד למרחק של 2-3 אצבעות מהברכיים, כשהישבן מגיע עד הקצה האחורי של המושב.
משענת הגב צריכה לתמוך את קשת הגב התחתון.
משענות ידיים מומלצות, על מנת לאפשר הפחתת עומסים מהזרועות, חגורת הכתפיים והגוו.

התאמת הישיבה בעמדת המחשב

חשוב לשבת מול צג המחשב, ולא בזוית אליו, כשהמקלדת בין הצג למשתמש.
צג, מקלדת משתמש בקו רציף.
גובה השולחן יהיה בגובה המרפק או 5 ס"מ מתחתיו.
הגבול העליון של הצג יהיה בגובה הגבות או מעט מתחתיו.
מרחק הצג כ- 55-75 ס"מ מהעיניים.
רצוי להוסיף מחזיק מסמכים (טיוטן) המאפשר מבט קדימה ללא כיפוף צוואר.

המקלדת והעכבר

מומלץ למקם את המקלדת והעכבר על משטח אחד, במרחק 20 ס"מ מהקצה על מנת לאפשר תמיכה לאמות.
במידה והמקלדת ממוקמת על מדף נשלף: התמיכה לאמות תינתן על ידי משענות הידיים של הכסא.
מידות המדף צריכות לאפשר הנחת עכבר בסמוך למקלדת.

ילדים

ישנם כיסאות מתכווננים לילדים.
במידה שהילד יושב על ריהוט מבוגרים, יש להיעזר בתמיכות נוספות כמו: כרית מאחורי הגב להתאמת עומק המושב, והדום שיאפשר תמיכת רגליים.

ישיבה נכונה מול מחשב.jpg 

תוכן הדף הוא בגדר הדרכה בלבד והוא חלק מהטיפול בריפוי בעיסוק, אין לבצע תרגילים אלה לפני ייעוץ עם מרפאה בעיסוק.