חדשות ומחקרים בסורוקה

מקום ראשון לסורוקה בכנס איכות של כללית - 12.9.17

"מנהל אתר במיון – שינוי כללי המשחק" - עבודה של צוות המלר"ד בסורוקה זכתה במקום הראשון בכנס איכות של כללית

בקיצור

1.

בשבוע שעבר התקיים כנס האיכות של שירותי בריאות כללית, אשר מהווה במה מרכזית להצגת תהליכי איכות חוצי ארגון ופרויקטים של צוותי שיפור מכל מוסדות הכללית.

2.

41 עבודות נבחרו לקטגורית מצגות במושבים השונים בכנס. תהליך השיפוט כלל 48 שופטים מהסקטורים השונים שדרגו את העבודות.

3.

ד"ר דן שוורצפוקס, מנהל המיון הפנימי בסורוקה וסגן מנהל המרכז הרפואי סורוקה: "מדובר בהטמעת תהליך שהביא לקיצור משך זמן ההמתנה במיון ולעליה בשביעות רצון המטופלים".

השנה עמד הכנס בסימן הקונספט "זמן איכות" – יוזמה, חדשנות, אנשים ודגש מיוחד הושם על חדשנות ושיתוף בידע. כל מוסדות הכללית השתתפו בכנס ובסה"כ הוגשו 125 תקצירי עבודות לשיפוט בנושאים: איכות קלינית, איכות השירות, טיפוח המשאב האנושי וניהול משאבים.
41 עבודות נבחרו לקטגורית מצגות במושבים השונים בכנס. תהליך השיפוט כלל 48 שופטים מהסקטורים השונים שדרגו את העבודות.

"מנהל אתר במיון – שינוי כללי המשחק", עבודה של צוות המלר"ד בסורוקה, זכתה במקום הראשון בכנס: המחלקות לרפואה דחופה (מלר"ד) במרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה הן הפעילות ביותר בארץ (כ-230,000 ביקורים בשנה, מהם כ-54,000 במלר"ד הפנימי). משך ההמתנה לרופא משפיע על איכות הטיפול ושביעות רצון מטופלים. החל מסוף שנת 2012 הוטמע במלר"ד הפנימי תהליך שבו אחות בכירה ומנוסה מבצעת טריאז' נוסף שמטרתו לחלק את המטופלים בין שלושת אגפי המלר"ד ולהצמיד למטופל אחות מרכזת טיפול.
בשנת 2015 הוטמע תהליך חדשני אשר במרכזו רופא ממיין אשר בא במגע עם כל המטופלים המגיעים למיון הפנימי: קובע את קדימות הטיפול, אבחון ראשוני, צורך בבדיקות דם ומשייך כל מטופל מיידית לרופאשיהייה אחראי עליו במהלך שהותו במלר"ד.

מסביר ד"ר דן שוורצפוקס, מנהל מיון פנימי בסורוקה: "תהליך מנהל אתר במיון הביא לשיפור באיכות הטיפול- לכל מטופל יש רופא האחראי עליו. שיפור זה הביא באופן ישיר לקיצור זמני השהייה הכללים במיון (יותר משעה בממוצע), ירידה בזמן עד למגע ראשוני של רופא. בנוסף ירידה בכמות הפונים החוזרים למיון תוך 48 שעות, ירידה בכמות הפונים העוזבים על דעת עצמם ושיפור במדדי האיכות הלאומיים (זמן לצינתור לבבי בהתקף לב, זמן לביצוע CT בשבץ מוחי חדש) עד להובלה ארצית בנושאים אלו.
פועל יוצא של התהליך הוא שיפור דרמטי בשביעות רצון המטופלים בסקרשל משרד הבריאות".

פרופ' אהוד דודסון, מנהל המרכז הרפואי סורוקה: "איכות רפואית היא ליבת העיסוק היום-יומי שלנו. אנו שמים לנגד עינינו את טובת המטופל ואת בטיחות הטיפול בו במחלקה ומחוצה לה. אני גאה על כך שעל פי מדדי האיכות הלאומיים שפרסם לאחרונה משרד הבריאות, סורוקה הוא בית החולים המוביל בשקלול המדדים.
ההישג המדהים הזה של סורוקה מביא לשיא את הצטיינותנו בתחום האיכות בשנים האחרונות.
הישג זה שייך לעובדי בית החולים והוא תוצאה של מסירות, של איכפתיות, של מקצועיות ושל הרתמות למען המטופלים שלנו. אני גאה בכל צוות המלר"ד בראשותם של ד"ר דן שוורצפוקס, ד"ר יבגני שניידר ורחל דרורי על הזכייה של עבודתם במקום הראשון בכנס. יחד נמשיך להוביל באיכות הטיפול הרפואי ובשיפור חווית המטופל בסורוקה".

סיכם את הכנס נועז בר ניר מנכ"ל הכללית: "ארגון איכותי שווה לסך מרכיביו- העובדים הבודדים, שביחד ולחוד שואפים למצויינות ומובילות באיכות. אנו מחוייבים לאיכות גם כאשר פעמים רבות המטופל מתקשה להעריך אותה. יש לנו יתרון יחסי בתחום העיסוק באיכות ובדרך הניהול שלנו ואותו אנו צריכים לשמר.
אנו נוכחים בפירות ההשקעה והגשמת החזון כשפעם אחר פעם מפורסמים נתונים המעידים על האיכות הגבוהה של כללית:בין אם מדובר בציונים בתקני איכות ובמבדקי האקרדיטציה של בתי החולים שלנו, במערכות המיחשוב והמידע המתקדמות, במערכות הלוגיסטיות, בעמידה בכבוד במדדי האיכות של התכנית הלאומית למדדי איכות ועוד, ובין אם מדובר במדדים השוואתיים בהם אנו ניצבים גאים במקומות הראשונים בסקרים ארציים הבוחנים שביעות רצון לקוחות, ובמחקר. חשיבות תרבות האיכות ברורה, תוצאותיה מרשימות והצלחה במשימה לשיפור האיכות תושג בדבקות, המשכיות ובהתמדה".