חדשות ומחקרים בסורוקה

"רק כי יש פה מישהו שיש לו אפילפסיה לא אומר שעומד לקרות משהו"

70% מחולי האפילפסיה בישראל מטופלים בתרופות ומנהלים חיים טובים ושגרתיים לחלוטין

​קמפיין מודעות לאפילפסיה:

המרכז לחינוך לאפילפסיה בסורוקה ע"ש אניטה קאופמן ז"ל - הייחודי מסוגו בארץ, יוצא בימים אלה במסע הסברה למען הקהילה, לקידום המודעות והסובלנות לחולי אפילפסיה ולמיגור הסטיגמות השליליות עליהם.

70 אחוז מחולי האפילפסיה בישראל מטופלים בתרופות ומנהלים חיים טובים ושגרתיים לחלוטין.jpg
משרד הפרסום מקאן־אריקסון מבצע בהתנדבות את הקמפיין המתבסס על סטיגמות שיש בציבור על אנשים עם אפילפסיה. הקונספט עושה שימוש במוטיבים היתוליים תחת הסלוגן:
"רק כי יש פה מישהו שיש לו אפילפסיה לא אומר שעומד לקרות משהו"

הקמפיין, שיעלה לאוויר בשבוע הקרוב, כולל תשדירים בתחנות הרדיו האזוריות ומודעות בעיתונות המודפסת (עיתנות ארצית ומקומונים). באתר האינטרנט של כללית ושל המרכז הרפואי סורוקה יוקדשו כתבות לנושא.

 אפילפסיה יכולה להופיע בכל גיל. אחד מכל מאה ילדים ואחד מכל מאה וחמישים מבוגרים מתמודד עם המחלה.
התקפים אפילפטיים נובעים מחוסר איזון בין הפעילות החשמלית של תאי העצב במוח  לבין מנגנונים המדכאים את פעילותם.
70% מהמטופלים מאוזנים לחלוטין בזכות טיפול רפואי ומחצית מהילדים מחלימים מאפילפסיה לחלוטין.

מטרתו העיקרית של המרכז לחינוך לאפילפסיה ע"ש אניטה קאופמן היא להפחית את רמת החרדה של אנשים המתמודדים עם האפילפסיה ואת נטייתם להסתיר את דבר המחלה ולהעלות את מודעות הציבור למחלה. היעד הוא לשנות את הסטיגמה המתקשרת למחלה ולהפחית את הפחד של הציבור מפניה על־ידי חינוך בסיסי על מחלת האפילפסיה ולימוד הוראות מתן עזרה ראשונה בזמן התקף.
צוות המרכז לחינוך לאפילפסיה  קיים עד היום קרוב ל־3,000 הרצאות על המחלה ברחבי הארץ ללא תשלום. ההרצאות ניתנות לקהלים מגוונים: מורים ותלמידים, גננות ומטפלות, אנשי מקצוע פרה־רפואיים, הורים והקהל הרחב. ההרצאות מתקיימות.
ואולם, למרות ההסברה, קיימת עדיין בורות בנושא האפילפסיה ובמרכז החינוך מתקבלות שיחות טלפון המעידות על־כך.

גלית גרינברג, עובדת סוציאלית ומנהלת המרכז מספרת על שיחת טלפון שקיבלה: "שלומית , אמא של אסף, התקשרה בבכי וסיפרה כי לאחר שבנה אובחן כחולה אפילפסיה קיבלה מצוות הגן הודעה כי לא יוכל לחזור אל גן הילדים שלו" . גלית, שעדיין מתרגשת מכל פנייה כזו, מוסיפה: "למה לא לקבל לגן ילד שיש לו
אפילפסיה? למה לא לקבל לעבודה מישהו שיש לו אפילפסיה? האפילפסיה אינה מדבקת ואינה מסכנת את הסובבים.  הכרות עם המחלה ועם ההוראות הפשוטות כיצד לנהוג בזמן התקף, מסייעת בהפחתת חרדות ומקלה על חיי היום יום של החולים ועל השתלבותם בחברה."

בנוסף להרצאות, מציע המרכז לחינוך לאפילפסיה בסורוקה תמיכה טלפונית, ביקורי בית וביקורי מאושפזים וארגון ימי עיון וימי כייף למשפחות ילדים עם אפילפסיה.
ניתן ליצור קשר עם המרכז לחינוך לאפילפסיה בטלפון 08-6244481
לאתר האינטרנט – http://epi.soroka.org.il

מה צריך לעשות בעת התקף אפילפסיה?

• לסלק חפצים מסוכנים מהסביבה
• להשכיב על הצד ולהניח משהו רך בעת התקף
• להשאר רגוע
• לא לשים דבר בין השיניים
• לא להגביל את התנועה
• לא לבצע הנשמה
• להזעיק עזרה רפואית אם ההתקף נמשך יותר מחמש דקות

משרד הפרסום מקאן־אריקסון יצר את הקמפיין בהתנדבות. העושים במלאכה:

הגר ברזילי - סמנכ"ל לקוחות
קרן מואיל - מנהלת לקוחות
נועם עמית - תקציבאי

איתי גלאון - סמנכ"ל קריאייטיב
רונן גור-פונארוב - מנהל קריאטיב
גלעד הירש - ארט 
אודי אביטל ועידן קרביץ - קופירייטרים

עמית פס - מנהל אסטרטגיה
הדר שוקי - פלנינג

ענבל פנאן - מפיקה 
סאונדטרק - בית סאונד


בהזמנות זו, המרכז הרפואי סורוקה מודה לכל מי שתרם מזמנו ומכישרונו
לקמפיין חשוב זה שמטרתו להעלות את המודעות לנושא!