כללית שלי
חדשות ומחקרים בסורוקה

הודעות סמס למטופלים באשפוז - 27.2.19

פיתוח חדשני נוסף בסורוקה - הודעות SMS למטופל בזמן אשפוז. שירות חדש וייחודי במחלקות אשפוז בבית החולים.

ירדן נבו, המשנה למנהל המרכז הרפואי סורוקה: "פיתחנו אלגוריתם חכם של מידע מותאם אישית למטופל שמאפשר לתאם ציפיות, להגדיל את תחושת הוודאות של המטופל בשלבי הטיפול ולהפוך אותו שותף פעיל בתהליך ההחלמה".
כבית חולים-על, מעניק סורוקה שירות לכמיליון תושבים וכ-100 אלף מטופלים מתאשפזים בשנה במחלקות השונות של בית החולים.

המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה, כבית חולים מוביל בישראל, שם לנגד עיניו את: איכות הטיפול הרפואי, בטיחות המטופל, איכות השירות והובלה בחדשנות.
בנוסף, שם לו למטרה ליצור "סביבה בריאה" כחלק מתהליך ההחלמה של המטופל. וחלק משמעותי בכך הינו מתן מידע בזמן אמת למאושפז.

בתהליך האשפוז, המטופל עשוי להיות בחרדה ובחוסר וודאות לגבי מצבו והטיפול בו. המרכז הרפואי סורוקה חרט על דגלו להעניק למטופלים ומשפחותיהם תחושה של אמון מלא ובטחון מוחלט. לשם כך נבנתה מערכת חדשנית באמצעות אלגוריתם חכם של מידע מותאם אישית למטופל המאפשר לתאם ציפיות, להגדיל את תחושת הוודאות של המטופל לגבי שלבי הטיפול ולהפוך אותו לשותף פעיל בתהליך ההחלמה והטיפול של הצוות הרפואי.

המערכת מהווה פריצת דרך בתחום חוויית המטופל במחלקות האשפוז ומתן המידע באופן יזום, ומשלבת את כל השותפים בתהליך הטיפול - החולה, בני המשפחה, המלווים והצוות הרפואי המטפל.

התהליך משקף למטופל בשפה ידידותית ומונגשת שהוא נמצא בידיים טובות ולקראת כל שלב הוא מקבל את המידע לטלפון הנייד שלו באופן יזום:

  • המערכת מתעדכנת בזמן אמת מהמערכות התפעוליות של בית החולים, מזהה את המחלקה שבה נמצא המטופל ושולחת לו הודעה על קבלתו למחלקה ומידע מקיף על: תהליך האשפוז, צוות המחלקה, מהלך הטיפול והשלב הבא וכן מידע על השהות בבית החולים
  • במהלך האשפוז מקבל המטופל הודעות בדחיפה בנושאים שונים, כמו: שינויים בטיפול המתוכנן, בדיקות והכנה לקראתן, תוצאות הבדיקות שעשה, הכנה ודגשים לביקור הרופאים , שמות הצוות המטפל בו בכל שלב וסיום שעות הביקור
  • המערכת מאפשרת הודעות אישיות למטופל בדחיפה לפי צרכי הצוות המטפל ועדכון שוטף של בני המשפחה במהלך הטיפול בהתאם להרשאות שנותן המטופל כך שהם יכולים להיות שותפים מלאים במהלך הטיפול
  • במחלקות היולדות – כל יולדת מקבלת ברכת WELCOME מהמחלקה ובה קישור לדף נחיתה, המכיל עולם תוכן שלם וכתבות מצולמות מזווית ראיית היולדת - על תהליך ההחלמה, הטיפול בה ובתינוק בבית החולים ובבית וכן תהליך החזרה הביתה
  • לקראת השחרור מהמחלקה, המטופל מקבל תמצית המלצות הרופא לשחרור, שיהיו נגישות לו במכשיר הנייד בנוסף למכתב השחרור המפורט וכן הודעה עם ברכת החלמה מהירה מצוות המחלקה וסקר שביעות רצון
  • מטופל שחוגג יום הולדת בזמן אשפוז מקבל מסרון ברכה והצוות מברך אותו באופן אישי.
    השירות החדש מייעל את הטיפול, מגדיל את תחושת הוודאות ותורם תרומה משמעותית מאוד לשיפור שביעות רצונם של מאות אלפי מטופלים בשנה.
    ירדן נבו, המשנה למנהל המרכז הרפואי סורוקה: "כבית חולים שמקדם תהליכי חדשנות, אנו יוזמים פרויקטים מגוונים כדי לתת מענה לצרכים השונים של המטופלים וליצור "סביבה בריאה". מערכת הודעות למטופל בזמן האשפוז היא פריצת דרך בתחום חוויית המטופל במחלקות האשפוז במתן מידע באופן יזום באמצעות הפלטפורמה הדיגיטלית. אנו מעדכנים את המטופלים במידע חשוב ובכך מפחיתים את תחושת אי הוודאות שעלולים המטופלים להרגיש בכל שלב במהלך האשפוז".