החטיבה לרפואת ילדים

יצירת קשר

טלפון: 08-6403332
פקס: 08-6400531
דוא''ל: moadonit@clalit.org.il​

שעות פעילות

​ימים א'-ה', בשעות 8:15 - 19:00 בערב 

מיקום

​במרחבי למידה במוקדים שונים

בית ספר לילדים מאושפזים

מנהלת: גב' ניקול סגל

תלמיד המאושפז בבית החולים, יכול ללמוד על-פי צרכיו, משאלותיו ותכנית הלימודים הקיימת במסגרת שבה הוא לומד

בקיצור

1.

בית הספר לילדים מאושפזים משרת בשנה יותר מ-12,000 ילדים בגילים 21-3, תחת פיקוח האגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך.

2.

צוות בית הספר פועל לשיפור איכות זמן האשפוז של התלמיד ומעניק לתלמידים ולהוריהם מידע על השירותים החינוכיים המוצעים ועל זכויותיו של תלמיד מאושפז.

3.

הלמידה מתקיימת בכיתות הלימוד, ליד מיטותיהם של התלמידים המאושפזים או בחדרי הבידוד, בהתאם לצרכיו ולמגבלותיו של כל תלמיד.

בצוות בית הספר:

  • מורים עובדי משרד החינוך, בנות שירות לאומי, סטודנטים במסגרת פר''ח, סטודנטיות מהעמותה לקידום נשים בדואיות, מדריכי שנת שירות מניצנה ומתנדבים אחרים.

בית הספר פועל בתשעה מרחבי למידה הפזורים ברחבי בית החולים:

  • במרכז סבן לרפואת ילדים - כיתת הנוער, כיתה לגיל הרך, כיתת המדעים והתקשורת, וכיתה במחלקה האונקולוגית

  • במכלול הדרומי על יד אשפוז-יום כירורגי - כיתה המיועדת לתלמידים המאושפזים במחלקות עיניים, אף, אוזן וגרון, פלסטיקה ואורתופדית
    במחלקת כירורגיית ילדים

  • באשפוז-יום המטואונקולוגית ילדים

  • ביחידה לטיפול בהפרעות אכילה בילדים ונוער.

במרכז סבן פועל "סינמה סורוקה" - בית קולנוע שבו מוקרנים מדי יום סרטים בשעות הצהריים ואחר הצהריים. 

 

מטרות המרכז החינוכי

  • הענקת האפשרות לכל תלמיד מאושפז, ללמוד על פי צרכיו ומשאלותיו, ובהתאם לתכנית הלימודים של המסגרת החינוכית שבה הוא לומד

  • הנעת התלמידים ללמידה במטרה לשמור על הרצף הלימודי שנקטע עקב האשפוז

  • סיוע לתלמידים בשימור ובטיפוח כישוריהם ומיומנויותיהם בתחום הקוגניטיבי, הרגשי והחברתי

  • טיפוח כישורים אשר יתרמו להם בהתמודדות עם מצבם במהלך האשפוז

  • סיוע לתלמידים בשמירה על קשר חברתי ולימודי עם חבריהם ועם המסגרות החינוכיות שלהן הם משתייכים, ואליהן הם עתידים לחזור

  • עידוד בני המשפחה של הילדים למעורבות ולשותפות בתהליכים החינוכיים

  • הכנת הילדים לקראת חזרתם למסגרות החינוכיות

  • סיוע לתלמידים המאושפזים בהתמודדות הרגשית עם חוויית המחלה והאשפוז, והענקת האפשרות לפרוק את מצוקותיהם בעזרת אמצעים חינוכיים

  • הענקת האפשרות לחוות חוויות מהנות ומתקנות אשר יקלו על חוויית האשפוז

  • פיתוח תחומי עניין ותחביב.

 

מאפיינים פדגוגיים-חינוכיים וארגוניים

  • המסגרת החינוכית עובדת במקביל למסגרת הרפואית, שתיהן פועלות בשותפות מלאה

  • אוכלוסיית התלמידים היא הטרוגנית - רב־גילית ורב־תרבותית וכוללת תלמידים מהמגזר היהודי והערבי, מהחינוך החילוני והדתי ומהחינוך הרגיל והמיוחד. צוות המורים מחוייב לגמישות רבה ולהיכרות עם תכניות לימודים רבות ועם דרכי הוראה מגוונות

  • הלמידה מתבצעת באופן פרטני ובקבוצות

  • כיתות הלימוד מהוות סביבות חדשניות, מעוררות עניין, עשירות באמצעים טכנולוגיים, מדעיים ואמנותיים ומאתגרות ללמידה. לרשות התלמיד מגוון רחב של תחומי עניין

  • התמיכה החינוכית מתבצעת בשיתוף מלא עם התלמיד והוריו על־פי רצונותיו ומשאלותיו

    • התלמיד במרכז: שותף, יוזם ומוביל תהליכי למידה

    • המורה מדריך, מלווה, מכוון, מייעץ ומסייע לתלמיד

  • בית הספר מתנהל על-פי תכנית פעילות שנתית

  • בית הספר פועל על-פי התפיסה ההוליסטית הרואה את בריאות האדם בגופו ובנפשו קשורים יחדיו, גישה המאפשרת שיתוף פעולה בין הצוותים החינוכיים, הרפואיים והסיעודיים. ​