החטיבה לרפואת ילדים

הוראה פורמלית ותמיכה לימודית

ההוראה והתמיכה לימודית ניתנת בכל מקצועות הליבה במטרה לצמצם פערים ולשפר הישגים לימודיים.

בקיצור

1.

התמיכה הלימודית מתקיימת בשיתוף מלא עם התלמיד והוריו ועל־פי רצונותיו ומשאלותיו של הילד.

2.

צוות המרכז מעודד את התלמדים ללמוד תחומי דעת שונים על־פי נטיות הלב שלהם.

3.

כל תלמיד מתקדם על-פי תכנית הלימודים של כיתתו ובהסתמך על חומרי הלימוד והמידע המתקבלים מהמסגרת החינוכית שבה הוא לומד בקהילה .
  • הלמידה בבית הספר לילדים מאושפזים מתבצעת באופן פרטני או קבוצתי
  • תלמיד המאושפז יותר מ-21 יום לומד על-פי תוכנית חינוך אישית (תח"א) שנכתבת בעבורו כמתחייב בחוק חינוך חינם לתלמידים חולים (תשס"א, 2001)
    • התוכנית נבנית בשיתוף עם בית הספר בקהילה
    • הכנה לבגרויות מתבצעת בהתבסס על תוכנית הלימודים בבית הספר לילדים מאושפזים
    • צוות ההוראה עומד לרשות התלמידים שניגשים לבחינות הבגרות השונות
    • תלמיד המאושפז בעת בחינת הבגרות, רשאי להיבחן בבית החולים. הדבר מותנה באישור מרכז בחינות ארצי.


עזרי למידה

על מנת לספק תמיכה לימודית מיטבית כל סביבות הלמידה בבית הספר עשירות בכלים טכנולוגיים ומדעיים מתקדמים, המאתגרים את התלמידים ללמוד בעזרת חידושי הטכנולוגיה. סביבות אלו מעצימות את יכולת הלמידה העצמאית של התלמידים. כל מרכזי הלמידה מצויד באמצעי למידה מתקדמים:

  • לוח אינטראקטיבי
  • רשת האינטרנט:
    • למידה מרחוק
    • אתרים לימודיים־חינוכיים אינטראקטיביי
    • תוכנות יישומיות
  • לומדות
  • מצלמות וידאו וסטילס
  • מחשבים נישאים
  • ספריות הכוללות ספרי קריאה, עיון ולמידה
  • משחקי חשיבה ומשחקי קופסה.


מדע וטכנולוגיה

התלמיד לומד להכיר את עולם המדע בדרך ייחודית, חווייתית ומהנה. התלמיד לומד את העיקרון או את החוק המדעי ולאחר מכן הוא לומד ליישמו בעזרת ביצוע ניסוי או בניית דגם. כך משלבים תיאוריה ומעשה. הרווח הוא בעצם כפול: מצד אחד התלמיד לומד את המדע מבחינה תיאורטית ומצד שני הוא מבין כיצד הוא בא לידי ביטוי בעולם. מטרות לימודי המדעים והטכנולוגיה:

  • לעורר בקרב התלמידים את הסקרנות לחקור את סביבתם ולהבין אותה
  • ללמוד מונחים ועקרונות מדעיים, ולפתח חשיבה מדעית
  • לפיתח מיומנות חקר ולהתנסות בה
  • לפתח בקרב התלמידים את היכולת ליישם את עקרונות המדע.

במרכז החינוכי יש מעבדת מדעים משוכללת שבה מתקיימים שיעורים המותאמים לתוכניות הלימודים במדעים בקהילה. בין התחומים הנלמדים:

רובוטיקה

התלמידים לומדים רובוטיקה בעזרת בניית דגמים רובוטיים בדרגות קושי שונות ותכנותם. ערכות הרובוטיקה כוללות מגוון חיישנים, מנועים ורכיבים, כולם מחלקי לגו. לימודי הרובוטיקה מאפשרים חוויית למידה והתנסות הוליסטית המסייעות לפיתוח מיומנויות שפה, חשבון, חקר, מוטוריקה ועוד. באמצעות שפת התכנות הגרפית, מפעילים את הרובוט ומפיחים בו חיים. ההנאה הרבה, פשטות הבנייה, התכנות וחווית הלמידה המקיפה הופכים אותה למהנה ומעניינת.

חינוך לקיימות

התלמידים לומדים כי ניתן לייצר אנרגיה מכוחות הטבע: רוח, מים ושמש (אנרגיה סולארית), ומכירים את היתרונות והחסרונות הכרוכים בהפקתם.
במסגרת התוכנית, בונים התלמידים ומפעילים דגמים שונים כגון בית סולארי, מכוניות סולאריות ותחנות רוח ומים, הממחישים את השימושים שבאנרגיות אלה.

אופטיקה

התלמידים לומדים מונחים, עקרונות וחוקים באופטיקה והדרך שבה הם באים לביטוי בחיי היום־יום. הלמידה נעשית באמצעות צפייה במצגות ובסרטים, ניסויים ובניית דגמים כגון קליידוסקופ, פריסקופ, קופסת קסם.
תעתועי ראייה - "מה שאנו רואים זה לא בהכרח מה שקיים" - התלמידים לומדים להכיר סוגים שונים של אשליות אופטיות באמצעות תמונות "המנצלות" את תכונות עיננו ומוחנו. התלמידים בונים דגמים כגון "הבית המעוות", "קאמרה אובסקורה", "גלגל אנימציה", "סביבון ניוטון" המביאים לידי ביטוי את האשליות השונות.​