החטיבה לרפואת ילדים

בית ספר לילדים מאושפזים - כיתת לימוד ביחידה לטיפול בהפרעות אכילה בילדים ונוער

מטרת הצוות החינוכי היא לחנך, ללוות, להצמיח ולהעצים את התלמידות והתלמידים החולים ולהכינם לשילוב מיטבי בקהילה

כיתת הלימוד ביחידה לטיפול בהפרעות אכילה בילדים ונוער, היא חלק מהמערך החינוכי של בית הספר לילדים מאושפזים, ונותנת מענה חינוכי לימודי לכל המאושפזות/ים באשפוז מלא ואשפוז יום.
הצוות החינוכי כולל מורים שהם עובדי משרד החינוך: שלוש מחנכות, יועצת, מורים מקצועיים מתחומי דעת ובנות שירות לאומי.
יום הלימודים מתחיל בשעה 8:15 ומסתיים בשעה 15:15. בשעות אחר הצהריים, בשעות 19:00-17:00, מתקיימת פעילות חינוכית העשרתית עם סטודנטים של פר"ח (אוניברסיטת בן-גוריון).

בכיתה פועל צוות רב מקצועי ממשרד החינוך הכולל, מורים כוללים, יועצת, מורים לאמנות, למוזיקה, לחינוך גופני, לתקשורת ובנות שירות. הנהלת המרכז החינוכי, משקיעה משאבים רבים: כח אדם, ציוד, שעות הוראה רוחביות וכל אשר נידרש כדי לאפשר למידה חווייתית ומשמעותית לכל אחד ואחת.

לכל תלמיד נבנית תכנית לימודים אישית בהתאם לנלמד בכיתתו בקהילה. התוכנית דינמית ומשתנה בהתאם לצרכים המשתנים ללא הרף, בדגש על חינוך ערכי.

לצד הלימודים העיונים בהתאם למקצועות הליבה של משרד החינוך, כגון מתמטיקה, אנגלית, לשון, מדעים היסטוריה, כוללת התוכנית גם למידה חוויתית והעשרת אופקים וידע במגוון תחומים:

  • רובוטיקה: התנסות בתכנון ובנייה רובוטים בערכות מתקדמות  ומורכבות

  • צילום: התנסות מעשית ולימוד טכניקות שונות ומגוונות בצילום

  • תקשורת: לימוד עריכת וידאו ועיבוד תמונה באמצעות תכנת פוטושופ ותוכנות חדישות ומתקדמות.

  • מוזיקה: לימוד תיאורטי (תולדות המוסיקה) ולימוד נגינה מעשי על פסנתר וגיטרה.

  • סדנת כישורי חיים: היא תכנית התפתחותית, הפועלת לפיתוח כשירות רגשית-חברתית של תלמידים, ולחיזוק יכולתם להתמודד עם מצבי חיים שונים. התכנית כוללת נושאים הקשורים בהתפתחות ובמניעה

  • סדנת שזירת פרחים: התנסות שבועית בלימוד  טכניקות שונות של שזירת זרים וסידורי פרחים שונים בהתאם לעונות השנה. הסדנא מתקיימת בסוף השבוע . התלמידות/ים נהנות/ים מזר או סידור מעוצב בחדרם או בביתם

  • קבוצה יצרנית: קבוצה  המתקיימת  אחת לשבוע בהדרכת היועצת והמרפאה בעיסוק, התהליך כולל יצירת מנדלות אישיות תוך הקניית ערכים של הכלה, קבלה, עזרה, רפלקציה על תהליכים, תיקוף תחושות, עמידה בלוח זמנים ועבודת צוות.

לצוות החינוכי המלמד ביחידה מטרות חינוכיות רבות:

  • לכוון למצבי למידה שבהם יזהו את המשמעות של ערכים כמו שותפות ושיתופיות

  • להציע ולהנחות ערוצים מגוונים למפגשים ותקשורת

  • להוביל להזדמנויות של מודעות לעולם הסובב

  • לעזור לכל תלמיד להבין את תרומתו הפוטנציאלית לקבוצת הלימוד

  • לסייע בגילוי תחומי עניין מגוונים

  • לעזור לזהות סקרנות פנימית

  • לעזור לזהות כוחות פנימיים ולפתח אותם

  • לטעת בכל אחד הרגשה של "אני יכול"

  • לעודד ליצור - אפילו תוך לקיחת סיכונים של טעות וכישלון

  • ליצור אוירה של "אפשר לטעות, רק מי שטועה לומד"

  • לכוון ללקיחת אחריות

  • לעזור לזהות אסטרטגיות למידה וחשיבה תואמות ולשכלל אותן

  • לעזור לכל תלמיד לשפר את הכלים שיש לו לכתוב, ליצור, לעצב, לעבד ולהפיק

  • לכוון ולתמוך בתהליכים של חקר ופיתוח פרויקטים צוותיים

  • להכין את התלמידים לשילוב אופטימלי בבתי הספר עם החזרה לקהילה.