נשים

המלצות לנשים הסובלות מבחילות והקאות בהריון

יעוץ מקצועי: פרופ' דב פלדברג

בחילות והקאות בהריון הן תופעה שכיחה בהריון ובעיקר בתחילתו. תופעות אלו אופייניות לשעות הבוקר המוקדמות ועל פי רוב חולפות לאחר כ-16 שבועות של הריון. בתקופה בה הנך סובלת מבחילות ומהקאות מומלץ לנסות לאמץ את ההמלצות הבאות, המלצות אלו נמצאו מסייעות לנשים רבות שסבלו מתופעה זו.

סגלי לעצמך את ההמלצות שישפרו את הרגשתך:

  • מומלץ לאכול ארוחות קטנות לעיתים תכופות (כל שעתיים – שלוש).
  • רצוי לאכול מזונות עשירים בחלבון ודלים בשומן, כגון: בשר בקר רזה, דגים אפויים או מבושלים, עוף ללא העור, ביצים וקטניות.
  • פירות ומיצי פירות, לחם, דגנים, אורז, פסטות ותפוחי אדמה מכילים פחמימות, מונעים ירידה ברמת הסוכר בדם, ועשויים לסייע במניעת בחילה.
  • להימנע מצריכת רטבים המכילים כמות גדולה של שומן, לדוגמא: רטבים על בסיס שמנת, חמאה ושאר שומנים.
  • להימנע מאכילה ומשתייה בו-זמנית, לכן יש לשתות כחצי עד רבע שעה לפני האכילה וכשעה לאחר האכילה. במרקים יש לנהוג כבשתייה.
  • אכילת מזונות שמנים, מטוגנים או אף הרחת בישולים עלולים לגרום לבחילה.
  • מזון מתובל מדי עלול להגביר את תחושת הבחילה, לכן רצוי להשתמש בתבלינים בכמות מועטה.
  • אכילה לפני השינה או במשך הלילה יכולה לסייע במניעת בחילה. המזונות המועדפים לשעות אלו צריכים להיות עשירים בפחמימות, לדוגמה: כריך קטן, קרקרים, מיץ או יוגורט.
  • ניתן לפתור את תחושת בחילת הבוקר ע"י אכילת מספר קרקרים או פרוסת לחם לפני שקמים מהמיטה.
  • עם תחושת הבחילה, יש לשתות באיטיות, לעיתים קרובות ובכמויות קטנות. ניתן להיעזר בקוביות קרח, קרטיב ושתייה קלה. כל אלו יכולים להקל על ההרגשה.
  • השתייה המומלצת לתקופה זו היא תה צמחים מסוג מנטה, קמומיל ושורש ג'ינג'ר, כשתייה ראשונית בבוקר ומספר כוסות במהלך היום.
  • אחרי הארוחה רצוי להישאר בתנוחת ישיבה.
  • להימנע מצחצוח השיניים מיד לאחר הארוחה – דבר העלול להגביר את תחושת הבחילה.
  • רצוי לנוח כמה שיותר, ולהניח את הרגליים על גבי כרית.
  • יש לקום מהמיטה באיטיות.
  • לאוורר את הבית לאחר ובמשך הבישול, ובשעות נוספות של היום והלילה.
  • ההרגשה ומצב הרוח ישתפרו לאחר טיול באוויר הצח, בנעליים נוחות ולא בשעות היום החמות.
  • במקרים של הקאות חוזרות יש איבוד מלחים, לדוגמה אשלגן ומגנזיום, ולכן מומלץ לצרוך מזונות עשירים במלחים אלו.
    • מזונות עשירים באשלגן: פירות וירקות כמו משמש מיובש,  אבוקדו, בננה, תפו"א, עגבנייה, פטרוזיליה, סלרי, ושאר עשבי תיבול.
    • מזונות עשירים במגנזיום: דגניים, לחם מקמח מלא, חיטה מלאה, נבט חיטה, סלק, תרד, אגוזים, וגרעיניים.
  • בעת השהות במחלקה ביחידתנו הרגישי נוח לפנות לאחיות לשם הבהרה או הסבר נוסף.


בברכת החלמה מהירה

צוות אשפוז יום נשים


 

המידע אינו מהווה חוות דעת מקצועית ואינו תחליף לייעוץ מקצועי רפואי.

למידע נוסף ניתן לפנות לאתר הרשמי של מרכז רפואי רבין בכתובת: www.rmc.org.il