מידע שימושי

משתקמים ונהנים

בית החולים לוינשטיין חרת על דגלו את "גישת המטופל במרכז ובידיים טובות". במסגרת זו מונתה לאחרונה אורלי אביסדריס לתפקיד אחראית על שביעות רצון המטופל וההנהלה שמה דגש על הבניית תהליכים לשיפור חווית המטופל ולמתן שירות פשוט, מותאם ויזום בחמישה תחומי מיקוד: יחס, מידע, רצף ותיאום, זמינות ונגישות וסביבת השירות. כמו כן, בימים אלה מתבצע סקר שביעות רצון מטופלים לשנת 2016 על ידי סוקרים מיומנים מתחום הבריאות, שמטרתו בחינת שביעות רצון המטופלים ובני משפחותיהם מהשירות הניתן בבית החולים לוינשטיין.

לדברי מגיד אברהמי, המנהל האדמיניסטרטיבי של בית החולים, המטופלים בבית החולים לוינשטיין שוהים תקופה ארוכה עד לשיקומם וחזרתם לבית ולקהילה, ובתקופה ארוכה זו, בית חולים לוינשטיין הוא ביתם. "ככזה מצאנו לנכון להעשיר את עולמם גם בשעות שאינן מוקדשות לטיפולים רפואיים. מתחילת קיום הפעילויות ניכרת עלייה חדה בשיעורי ההשתתפות של המטופלים באירועים השונים".

בדצמבר 2015 השיקה הנהלת בית החולים לוינשטיין פעילות פנאי ענפה לרווחת המטופלים ובני משפחותיהם בשעות אחר הצהריים. יריית הפתיחה הייתה סביב אירועי חנוכה שכללו הדלקת נרות מרכזית ומופעים מגוונים בכל ערב. מאז נבנתה תכנית פעילות שבועית ושנתית שכוללת מגוון עשיר של פעילויות, הרצאות, מופעים, חוגים, סדנאות ועוד. התוכנית מפורסמת בתחילת כל שבוע לידיעת המטופלים ואנשי הצוות וזוכה להיענות גבוהה ולמשובים חיוביים מאוד מצד המטופלים.

הנהלת בית החולים לוינשטיין החליטה לפני מספר שנים למנף פעילות פנאי למטופלים ולהקים מקום מפגש חברתי שיאפשר למטופלים כמה שעות של הפוגה ונחת בכל יום בשעות אחה"צ והערב, לאחר שגרת הטיפולים. המועדון החברתי לשעות הפנאי הועבר בחודשים האחרונים לבניין האשפוז הראשי ונחנך מחדש לאחר ששודרג בציוד ובפעילויות חדשות. בין השאר גויסה מורה לאומנות, ובשבועות הקרובים תתקיימנה סדנאות קרמיקה, ציור, עיסות נייר, פיסול בגבס, עיצוב תכשיטים ועוד. במועדון החדש ניתן למצוא גם שולחנות משחק ומשחקים חברתיים להנאת המטופלים.

לרווחת המטופלים הקצה בית החולים חדר מחשבים ייעודי עבור עמדות מחשב ומשחקי מחשב. חדר המחשבים הונגש ומוקם בבניין האשפוז המרכזי. החדר כולל  שלוש עמדות מחשב ו - 4 עמדותWii . ניתן גם למצוא עמדות אינטרנט, עמדות פלייסטיישן עם מסכי פלזמה, עמדת מוסיקה הכוללת מערכת, דיסקים, אוזניות אישיות ועוד. בעתיד מתכנן צוות בית החולים לקיים סדנאות שונות למטופלים בתחומי המחשוב כגון: הכרת המחשב , אופיס ועוד.

בית החולים מארגן ומפרסם מדי שבוע תכנית שכוללת מופעי שירה, מחול או סטנד אפ של אומנים מתנדבים, שמגיעים לשמח את המטופלים. סביב חגים ומועדים לאורך השנה יש היערכות מיוחדת ומוגברת שמותאמת לאופי החג. פרט לכך, מתקיימים מדי פעם, באישור הנהלת בית החולים, אירועים משמחים של המטופלים ובני משפחותיהם כמו: הפרשת חלה, טקס ברית מילה וכדומה.

לראשונה החלו בהקרנת סרטים שבועית למטופלים בבניין פליישמן. בין השאר הוקרנו עד כה קומדיות ודרמות. לצורך קיום הפעילות ביצע בית החולים רכישה והתקנה של ציוד מולטימדיה שמשמש גם למופעים ולהרצאות.

כחלק מהיוזמה, סגל העובדים ממקצועות הבריאות השונים נרתם לטובת המטופלים ובני המשפחה ומעביר הרצאות חודשיות במגוון נושאים הרלוונטיים לחוויית המטופל. בין המרצים: גיטה פרנקו מהנהלת הסיעוד בנושא מניעת סוכרת,  רקלה בן אלטבט, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה בנושא  תזונה נבונה, מיכאל פרלה, פסיכולוג, בנושא דרכים לשיפור איכות השינה, סיגל גרינבאום, מרפאה בעיסוק, בנושא קשב וריכוז ועוד.

בשיתוף פעולה ובליווי של מחלקת המחשוב ואו"ש הותקן מסך מידע בקומה הטיפולית שמציג מידע על השירותים הניתנים בבית החולים ועל פעילויות ואירועים למטופלים ובני משפחותיהם  בשעות הפנאי. כמו כן, ניתנות הרצאות רבעוניות בנושאים חיוניים הנוגעים להנגשת מידע וזכויות המטופלים על ידי נציגים של ביטוח לאומי, עמותת עזר מציון ויד שרה.

מדי פעם מגיעים מרצים, חלקם בוגרי השיקום בלוינשטיין, שמביאים את סיפור ההצלחה האישי שלהם, כשהמטרה היא לעורר השראה, לתמוך ולעודד מטופלים שנמצאים בתחילתו או בעיצומו של תהליך השיקום. בין המרצים המתוכננים: אריק זאבי, אורי סייג, עזרא מנור וקרן ליפשיץ.

נרקמו מספר שיתופי פעולה מול גופים שונים ה"מאמצים" את בית החולים ומקיימים פעילויות לטובת המטופלים, בעיקר סביב חגים ומועדים. בין הגופים: תלמידי כפר בתיה, סטודנטים מהמרכז הבינתחומי, עובדי הרשויות המקומיות באזור השרון, כללית סמייל, חברות היי טק כגון: SAP, אינטל וחברת החשמל. לא מעט עמותות מקיימות גם הן פעילויות משמחות לאורך השנה: עמותת בראשית שמקיימת בחג הפורים הפנינג מסורתי, עמותת "רוח טובה", עמותת "רוח, גוף ונפש", "שמחת הלב" ועוד.

ניכר כי העשייה הרחבה בגישת "המטופל במרכז" בכל המישורים עוררה הדים חיוביים מאוד בקרב המטופלים ובני משפותיהם. להלן ציטוטים מתגובות שהתקבלו מהמטופלים ובני משפחותיהם: "נהנינו מאוד", "שימחתם אותנו", "זה לא מובן מאליו", "נפלא", "מהנה", "מבדר, מפיג את השעמום" "מתי האירוע הבא?"

נסיים בתקווה שהצלחנו להעלות חיוך על פניהם של המטופלים שלנו ובני המשפחות ולהעניק להם את התחושה שהם תמיד "בידיים טובות" בבית החולים לוינשטיין.