מועדון יולדות היל"ה בעמק

מידע תזונתי לנשים הרות הסובלות מבחילות

מידע תזונתי וטיפים לנשים הרות הסובלות מבחילות והקאות בשליש הראשון של ההריון.

בחילות והקאות בשליש הראשון להריון הן תופעה נפוצה ושכיחה.
בדרך כלל, מצב זה חולף עם התפתחות ההריון ואינו משאיר נזק לאם ולתינוק.

  • אכלי ארוחות קטנות לעיתים תכופות.
  • בעת הבחילה, העדיפי שתייה בלגימות לעיתים קרובות.אפשר להיעזר גם במציצת קוביות קרח או קרטיב.
  • להקלה על בחילות הבוקר או הערב, רצוי לאכול קרקרים או פרוסת לחם.
  • להעדיף מזונות עשירים בחלבון ודלים בשומן כמו: ביצים, דגים, קטניות.
  • רצוי להימנע ממזון מטוגן, רטבים על בסיס חמאה או שמנת.
  • אכילת פחמימות כמו: פירות, פסטות, לחם ותפוחי אדמה - מונעים ירידה ברמת הסוכר ומקלים במידה רבה על הבחילה.
  • בהקאות הגוף מאבד מלחים (אשלגן, מגנזיום) לכן, רצוי להחזירם דרך מזונות כגון: עגבניות, אבוקדו, תפו"א, חיטה מלאה, סלק, תרד, בננה, אגוזים, פירות יבשים ועשבי תיבול.
  • לאחר הארוחה, הישארי בתנוחת ישיבה, הקפידי לקום באיטיות ולא בתנועות חדות, רצוי להלך בבית.
  • השתדלי לא לצחצח שיניים מייד לאחר הארוחה.
  • אווררי את הבית.
  • "טיולים" קטנים בחיק הטבע, בגינה או במגרש המשחקים יכולים להקל על תחושת הבחילה וחוסר התיאבון.