מרכז רפואי כרמל, חיפה

פורסם בראשונה: 10.07.2016

  • מרכז רפואי כרמל

בכרמל – המיון הטוב בישראל

סקר ראשון שערך משרד הבריאות ושאל כ- 10,000 מטופלים שטופלו בחדרי המיון בישראל בדק ומצא: מיון ביה"ח כרמל מוביל במקום הראשון במגוון גדול של קטגוריות

חדרי המיון

​"זאת תוצאה של עבודה קשה ומסורה של כלל צוותי המיון שלנו" אומר מנהל כרמל ד"ר אבי גודלברג.

 

הסקר הלאומי שנערך ע"י משרד הבריאות לראשונה בישראל , בדק את שביעות רצון המטופלים מהטיפול בחדרי המיון בישראל. הסקר ביקש לבדוק את חוות הדעת של אלפי מטופלים שביקרו בחדרי המיון ב-  26 בתי חולים ברחבי הארץ.

מדובר בסקר נוסף מסדרת סקרי חווית המטופל הלאומיים שערך משרד הבריאות והוא יבוצע מעתה ואילך בכל שנתיים.

 

מתוך ממצאי הסקר עולה כי, המיונים במרכז רפואי כרמל מובילים במקום הראשון, מבין כלל בתי החולים בגודל בינוני בישראל (בתי חולים שלהם 500-700 מיטות אשפוז), הן בשביעות הרצון הכללית, הן בתחושה של המטופלים כי הם נמצאים בידיים טובות ובמדדים רבים נוספים המשקפים את איכות הטיפול והשירות הניתן למבקרים.

86% מהנשאלים הביעו שביעות רצון גבוהה מהיחס של הרופאים במיוני כרמל, לעומת ממוצע ארצי של 80%.

גם שביעות הרצון מיחס האחיות גבוהה עם 85% מרוצים לעומת ממוצע ארצי של 77%.

בשאלת הסקר על התייחסות וטיפול משרד הקבלה במיון בולט ביה"ח כרמל מעל כלל בתי החולים בארץ עם שביעות רצון גבוהה מאוד של 93% מהמשיבים, הציון הטוב ביותר מבין כל בתצי החולים בארץ.

גם בזמן ההמתנה לבדיקת אחות בעת ההגעה למיון מצטיין כרמל והוא הראשון מבין בתי החולים בקטגוריה עם הציון 88%. גם הציון על רגישות וטיפול בכאב, הבעיה הנפוצה ביותר בין הבאים לחדר המיון, ביה"ח כרמל מצטיין עם ציונים גבוהים במיוחד.

 

מנהל ביה"ח כרמל ד"ר אבי גולדברג אמר כי " מדובר בהישג מצוין שמצטרף לדירוג של כרמל כמוביל גם בסקר השירות במחלקות האשפוז שפורסם לפני כשנה. לא ניתן להגיע להישגים כאלה בסביבה קשה ומאתגרת כמו חדר המיון בלי צוות מצוין ומסור הכולל, מנהלים מובילים, רופאים, אחיות, מנהלנים, צוות משרד קבלה,רופאים יועצים במחלקות, רופאים וטכנאים במכון הרנטגן, אנשי המעבדה עובדי המשק, עובדים סוציאלים ואחרים בבית החולים, שתומכים בעבודתו הקשה של המלר"ד.

 בית-חולים-כרמל.jpg

הסקר שנערך בחודשים מאי - אוגוסט 2015 בדק כי המשתנים המשפיעים ביותר על שביעות רצון המטופלים ועל נכונותם להמליץ על המלרד הם - תחושת המטופל כי הוא בידיים טובות, אווירה של סדר וארגון ,תיאום ושיתוף פעולה של צוות המיון  התייחסות לכאבים של המטופל ועזרה להתמודד איתם, והתייחסות צוות הרופאים והאחיות לשאלות וחששות שהמטופל מעלה. בכל המדדים הללו שביעות הרצון הגבוהה ביותר נצפתה במיוני ביה"ח כרמל.

 

מנהל חדר המיון ד"ר סלים חלבי אמר כי " העבודה בחדרי המיון אינה עבודה קלה ולא קל לקבל הערכות ופרגון מהציבור. לא מעט פעמים אנו מתמודדים עם כעסים וחוסר סבלנות של המטופלים אבל הצוותים שלנו מונחים ומיומנים בעבודה ונתינה אמיתית מכל הלב ועושים את הכל וכמעט בכל תנאי כדי שהמטופלים שלנו יקבלו את היחס והטיפול הטוב ביותר ובכל תנאי "

 

הסקר הלאומי נבנה ע״י וועדת היגוי רחבה שכללה נציגים ממערכות הבריאות בישראל ונציגי מטופלים במטרה להעלות על סדר היום את חווית המטופלים הנזקקים לטיפול במחלקות לרפואה דחופה בארץ ולמדוד את איכות הטיפול והשירות מנקודת מבטם.

במסגרת הסקר נסקרו מיוני מבוגרים וילדים, ללא מיוני נשים ויולדות. רופאי מיון ילדים בכרמל זכו להערכות הגבוהות ביותר עם שביעות רצון של 93% מהיחס הניתן ע"י הרופאים.

 

פרופ' גיורא פילר מנהל מחלקת ילדים בכרמל וממונה גם על חדר המיון לילדים, אמר כי " תוצאות הסקר הן פועל ישיר של עבודה מאומצת של כלל צוותי המיון שלנו. אני מאמין שהמיון הינו הצומת הראשונה והחשובה אליה מגיעים החולים עוד בטרם יודעים את האבחנה וכאשר יש הרבה לחץ וחששות, ותפקידנו לתת שירות מקצועי איכותי יעיל ומהיר. אנו מרכזים מאמצים רבים ומתמשכים לשפר את השירות במלר"ד ושמחים כי על פי הסקר הציבור יודע להעריך זאת ".

במשרד הבריאות אומרים כי סקר חווית המטופל במלר"דים מציף אתגרים רבים למערכת הבריאות בישראל

וכי התוכנית הלאומית לשיפור השירות ואיכות הטיפול במלרדים צפויה לספק תשתית לשיפור חווית המטופל

במלרדים .עוד אומרים במשרד הבריאות כי תוצאות הסקר מהוות בסיס לתחילת מדידה רציפה של חווית המטופל במחלקות לרפואה דחופה בישראל ובעתיד ישולבו במודל התמרוץ של בתי החולים הכלליים.

 

" אין ספק כי תוצאות הסקרים האחרונים מדברות בעד עצמן אומר ד"ר גולדבג . חדרי המיון של כרמל מצטרפים לכלל המחלקות והיחידות של ביה"ח הנותנות שירות אמיתי מקצועי ואיכותי. יחד צוותי הרפואה והסיעוד וכלל עובדי ביה"ח כרמל ימשיכו לראות במטופל ובמשפחתו את מרכז העשיה,  ונמשיך לדאוג ולתת למטופלים שלנו את ההרגשה והידיעה שהם בידיים הכי טובות "

 

בצילומים – חדר המיון של כרמל, בית החולים כרמל צילום חוץ

קרדיט – צילום אלי דדון

מדברים על זה בפורומים
הפורומים המחלקתיים בביה"ח כרמל

​ביה"ח כרמל ורופאיו מגישים לכם קהילת פורומים רפואיים במגוון רחב של נושאים שבהם ניתן לשאול שאלות אינפורמטיביות און-ליין ולקבל מענה מהיר ומקצועי ממיטב רופאי המרכז הרפואי "כרמל" - לחצו כאן למעבר לפורומים!

עיתון בית החולים
עיתון חדשות בית החולים והמרחב - בשיתוף מחוז חיפה וגליל מערבי של הכללית