פעילות גופנית בגיל המבוגר




פעילות גופנית בגיל המבוגר


פעילות גופנית/פעילות גופנית בגיל השלישי

לספור צעדים - הליכה ברגל וחשיבותה בגיל המבוגר 

מאת: ורדה נוסינוביץ, BPT, MPH  | סגנית אחראית לשרותי הפיזיותרפיה בבית החולים הרצפלד  - 01/03/2015 

אנו "מפוצצים" בפרסומת המשכנעות אותנו שכדאי לנו להשקיע את זמננו ומשאבנו במכוני כושר, פילאטיס, שחיה, ריצה, רכיבה על אופניים, משחקי כדור למיניהם וספורט אתגרי על ענפיו השונים כדי להיות בכושר, להרגיש טוב, לשמור על הבריאות, להיראות יפים ולהצליח.

איך עושים את זה? 
בפועל ניתן להשיג כל אלו בפעילות מהנה שניתן לבצעה גם בשעה שמכוני הכושר והבריכות סגורים, ללא מאמנים ומדריכים, ובעיקר בכל שעה שבה נבחר. 
מה שנדרש לשם כך זה פשוט ללכת!
הגוף אוהב תנועה, במשך החיים מלידה ועד זקנה. לצערנו אנו עדים לירידה בתנועה שאנו מבצעים ככל שמתבגרים, על אחת כמה וכמה במציאות המודרנית.
לתנועת הגוף יתרונות עצומים: היא משפרת שווי משקל, עוזרת במניעת נפילות, מחדדת את החושים, תורמת לשמירת מערכות הגוף ומפתחת יכולות קוגניטיביות. 
פעילות גופנית משפרת את מצבם של חולי מחלות כרוניות כמו סוכרת, יתר לחץ דם ובעיות מפרקים. היא עוזרת גם לשיפור פעילות מטבולית ותורמת לשיפור מצב הרוח ולהקלה במצבי לחץ נפשי ודיכאון.

מד צעדים
ניתן לקנות מד צעדים ולהניחו בכיס. הוא ילווה אותנו מהשכמה ועד לשינה. מד הצעדים יספור וירשום את כל הצעדים שפסענו במהלך היממה. זהו משוב אובייקטיבי הממריץ אותנו לנוע יותר. במקום לעלות במעלית נעדיף לטפס במדרגות. במקום לנסוע לבקר את השכנה ללכת ברגל. במקום לשבת שעות ברציפות, לקום מפעם לפעם, לפסוע מספר צעדים כדי לדבר עם הקולגות במשרד או סתם להתמתח.

יתרונות ההליכה
הליכה היא פעילות גופנית המתאימה לכל אחד המסוגל ללכת. לפעילות זו אין צורך במכשור במקום מיוחד או בהדרכה. צעידה היא פעולה טבעית שאינה יוצרת עומס בלתי מבוקר על מערכות הגוף. היא גם פעילות אירובית.  
מומלץ ללכת ממקום למקום בסביבת המגורים. דרך פעילות גופנית זו אנו מכירים את הסביבה שבה אנו חיים דרך הרגליים, תוך כדי פגישה באנשים, צפייה בהתרחשות המקומית ובפעילות של אחרים ופיתוח מודעות קהילתית.
עד כה לימדו אותנו כי מטעמי בריאות עלינו למנות קלוריות של מזונות שאנו צורכים, היום גורסים כי חשוב גם לספור צעדים שאנו פוסעים בכל יום.
10,000 צעדים ליממה יוליכו אותנו לבריאות טובה, אבל אסור לשכוח כפי שכבר דרש היו"ר מאו שכל מסע ארוך מתחיל בצעד אחד. 

פעילות גופנית בגיל השלישי
   

 


 


 

דף הבית  |  מפת האתר  |  תנאי שימוש והגנת מידע  |  דרושים  |  צרו קשר
המרכז הרפואי הגריאטרי הרצפלד, רח' דרך ארץ 1, ת.ד 48, גדרה 70700 טל. 08-8595222